Avatar billede jpi Mester
22. januar 2013 - 12:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lave filer inde fra program

Hej

Jeg skal under kørslen af mit program bruge en billed-fil som programmet skal pakke med i en zip fil, sammen med nogle andre filer.
Da jeg skal være sikker på at billedfilen er den rigtige (og ikke ændret af brugeren) overvejer jeg at inkorporere billedfilen i programmet, således at den ikke ligger som en fil på computeren.

Så mit spørgsmål er hvordan jeg gør det ?
Jeg bruger VS2012. Jeg ved ikke om man kan tilføje billederne til projektet og derefter tilgå dem fra programmet eller jeg skal "pakke" det ned eller hvordan.
Det skal både være muligt at skrive billedfilen til disk samt at tilføje den til en zip-fil der skal laves i programmet også.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. januar 2013 - 14:15 #1
Hvis du zipper programmatisk via f.eks. SharpZipLib behoever det ikke vaere en ekstern fil.
Avatar billede jpi Mester
25. januar 2013 - 12:21 #2
Men hvordan får jeg den eksterne fil ind i programmet ?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. januar 2013 - 15:05 #3
Embed det som en resource.
Avatar billede jpi Mester
25. januar 2013 - 16:42 #4
Ah... det var jo ikke så svært... :)

Tak. Smid et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. januar 2013 - 17:06 #5
svar