Avatar billede mathiasvinther Nybegynder
22. januar 2013 - 08:51 Der er 5 kommentarer

Windows kan ikke oprette forbindelse til det skjulte netværk TDC-CBA0.

Hejsa. Jeg har haft dette problem i laaaang tid, men har ikke kunne fixe det. Problemet er at den skriver at netværket er skjult, det jeg normalt gør at at vente (5-20) på at min computer opfanger internettet, eller opretter forbindelse 50 gange før den kommer på.

Jeg bruger den både derhjemme og i skole, og det er som om efter jeg har brugt den en anden sted ikke vil komme på mit trådløse netværk med det samme. Fx i weekenden kan den godt komme på med det samme, når den har stået ved det samme netværk et stykke tid, men når jeg så fx lukker min computer og går væk et stykke tid, vil den ikke oprette til internettet igen, og så skal jeg vente på den opretter forbindelse igen......

Er virkelig træt af dette problem, og har faktisk haft den til reparation dog uden held!!!
Alle andre computere i huset har ingen problemer med at komme på nettet, men bare ikke mig.
Håber der er nogle kloge hoveder herinde, som kan hjælpe mig, ellers ved jeg virkelig ikke hvad jeg skal gøre.

ps. Har sat til at oprette når den er indenfor rækkevidde, og selvom den ikke udsender sit navn.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. januar 2013 - 09:05 #1
Hej og velkommen til.
Jeg har ikke så meget forstand på trådløst net, men jeg ved du ikke må have flere tråde åbent med samme emne. Så derfor bør du lukke det ældste af dine spørgsmål så du kun har det ene.
Du lægger bare et svar i denne og accepterer svaret.
Du bør dog vente ca 7 dage en anden gang før du opretter et nyt spørgsmål. Der er jo nogle der har overvågning af kategorier, og jeg synes du burde give dem en chance for at se din tråd før du opretter en ny.

Har i forsøgt at skifte den frekvens jeres netværk kører på?
Er der mange netværk i området der kører på samme frekvens kan det give problemer.
Og lige din pc kan jo være mere følsom end de andre.
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2013 - 09:23 #2
sæt et kabel direkte i din pc og router

der må være noget galt i den

du skal ind og se under Wireless settings

det er også her du skifter kanal hvis der er flere der bruger den samme hvor du bor kan de genere hinanden

hvis de står på web kan det være derfor

WEP (Wired Equivalent Privacy)

prøv at ændre den til denne her

WPA/WPA2-PSK (Wi-Fi Protected Access Pre-Shared Key

kan være din ser helt anderledes ud men sådan generelt burde det være det samme

men det kan jo også bare være en opdateret Wireless driver til din maskine du skal bruge
den finder du på producnten af dit bundkort eller indstikskorts hjemmeside

m.v.h
Avatar billede mathiasvinther Nybegynder
22. januar 2013 - 09:37 #3
okay vil jeg prøve.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2013 - 03:02 #4
Du skal angive netværkets nav, det hedder SSID, og så er den som han siger jo nok WPA2 PSK, det er ligesom standarden.

Det vigtigste først er at SSID er udfyldt. ellers ved den ikke hvem den skal snakke med.
Avatar billede mathiasvinther Nybegynder
17. maj 2013 - 21:58 #5
har prøvet og prøvet, men problemet er stadig det samme. Har en dag haft den nede hos computermanden, som skulle have 500kr!!!!!

Men det virkede ikke. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre, andet ind at væbne mig med tålmodighed når jeg skal koble min pc på trådløstnetværk, når jeg har haft den med i skole.

Måske nogen oplysninger ville hjælpe:
IPv-4-forbindelse Internet
IPV-6-forbindelse ingen internet adgang
SSID: Telenor 3SWAG7
Sikkerhedstype: WPA.Personal
Krypteringstype: TKIP