Avatar billede lurup Ekspert
03. januar 2013 - 21:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

100 mand skal kunne skrive ud fra 4 printer

Jeg arbejder på en efterskole der hver år har problemer med udskrivning af eksamens prøver.

Hvordan kan det gøres på en god sikker måde ????

Der er 100 elever med pc fra XP til 8 samt mac

Kunne forstille mig 4 printer.

Hvordan får jeg det sat op ???
Avatar billede finb Ekspert
03. januar 2013 - 22:29 #1
Trådløst ?
Har du en printer-server ?
Avatar billede lurup Ekspert
04. januar 2013 - 00:05 #2
Ja det skal være trådløs..
Vi vil gerne bruge nogle penge på det , og det er vigtig det virker.
Kom med nogle løsninger evt ca priser.

Måske en der kan hjælpe med at sætte det op.
Avatar billede juleulven Nybegynder
04. januar 2013 - 00:43 #3
det afhænger af hvad du forstår ved "sikker udskrivning".

1. vil du bare kunne sende print afsted via en fællesnævner hvor du kan se hvad folk laver MENS de gør det.
2. vil du kunne se hvad folk sender afsted via en fællesnævner og BAGEFTER kunne se hvem der har gjort hvad
3. vil du kunne sende print afsted til en fælles printerkø som kan frigives på en tilfældig (af de 4) printere ved en identifikatione eller f.eks magnetkort?
4. vil du gøre det som beskrivet i pkt 3 INKL kontrol af hvem der har gjort hvad
5. vil du gøre det som beskrivet i punkt 3 & 4 INKL. automatisk trækning af det som et print koster?

ovenstående løsning kan afhængigt af printermodel og mærke koste alt fra 50.000,- til 200.000,-
Avatar billede juleulven Nybegynder
04. januar 2013 - 00:44 #4
det skal lige siges pkt.1 bare kræver en printerserver så der kan økonomien være 0,- hvis ellers netværk og server ressource er i orden ...
Avatar billede lurup Ekspert
05. januar 2013 - 10:52 #5
TAk Juleulven.....Svar lige
Avatar billede juleulven Nybegynder
05. januar 2013 - 15:09 #6
:-) velbekomme