Avatar billede brasso Forsker
03. januar 2013 - 10:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan flyttes kontakter fra en Nokia mobil til en Android smartphone?

Hej
Jeg har købt en Huawei smartphone med Android på. I forvejen har jeg en Nokia C2 'almindelig' mobil. Jeg vil så gerne have alle kontakter fra min Nokia over på Huaweie'n. Hvordan gør jeg dette?
En nem guide efterlyses, da jeg er helt ny på smartphone området.

Kan jeg synkronisere min Outlook 2007, aftaler osv. med kalenderen på smartphonen, på en nem måde?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. januar 2013 - 11:02 #1
med passende usb-kabel og programmet 'nokia suite' kan du få en kopi at nokia's data på din pc.
http://www.nokia.com/dk-da/support/produkt/nokia-suite/
I programmet går du til kontakter - markerer alle, og så i fil-menu er der mulighed for eksporter kontakter. Det giver en .vcf-fil pr kontakt, og disse skulle kunne importeres af andre telefoner.
Avatar billede brasso Forsker
03. januar 2013 - 11:13 #2
Tak claes57
Eksporten far Nokia suite har jeg gennemført, men hvordan importerer jeg til en anden telefon? En telefon der er forskellig fra Nokia kan vel ikke kobles op til Nokia Suite?
Skal jeg bruge et program (Suite) speciel til den nye smartphone?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. januar 2013 - 12:20 #3
du skal nok via wifi på telefonen tilgå harddisken på din pc (søg for at vcf-filerne ligger i en delt mappe). Der må være en import kontakter direkte i telefonens adressebog.
Jeg er selv bare på en nokia, så er helt blank mht android...
Avatar billede thov Forsker
03. januar 2013 - 13:54 #4
Åbn 'Google Play' og hent 'Contacts VCF'.
Så kan du importere VCF'er fra computeren gennem USB tilslutningen.
Avatar billede brasso Forsker
24. januar 2013 - 09:18 #5
Hej
Problemet har løst sig selv. Huaweien bruger nemlig standard SIM kort, så kontakter osv. fulgte bare med over. I første omgang havde jeg fået at vide at Huaweien brugte mini SIM.
Jeg kan iøvrigt varmt anbefale Huawei Ascend P1, rigtig god og smart telefon, og lige nu til at få for lige godt 2 x 1 tudse.
claes57, lægger du lige et svar så tråden kan lukkes? Tak
Avatar billede brasso Forsker
09. februar 2013 - 00:41 #6
Svar
Avatar billede brasso Forsker
26. marts 2013 - 15:56 #7
Svar til lukning