Avatar billede john0336 Nybegynder
23. december 2012 - 20:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Wifi virker ikke

Hej

Håber nogen kan hjælpe, da jeg er ved at blive meget frustreret.

Jeg har Internet fra Waooo. Indtil nu har jeg brugt deres router - en Tilkin "et eller andet". Nu har jeg nedgraderet hastigheden og skal så selv investere i en router. Jeg har købt en TP-Link TL-WDR4300. Den har vundet en test i Alt om Data.
Jeg har installeret den efter brugervejledningen. Men wifi virker ikke på mine to bærbare (en gammel og en ny Lenovo). Routeren er sat til at kunne tage B/G/N og skulle både køre på 2.4 gHz og 5.0 gHz. Jeg har forsøgt alle 12 kanaler, ligesom jeg har forsøgt at stille på Threshold og Beacon. Jeg har installeret nyeste firmware (og har også forsøgt at gå tilbage igen). Jeg har flyttet routeren fra loftet (hvor den gamle router oprindeligt stod) og ned i huset. Jeg har genstartet computere og routeren tusind gange. På min nye Lenovo med Windows 7 kan den kun finde Wifi 2.4 gHz og den hopper af efter ganske få minutter. På min gamle Lenovo med Windows XP kan den finde både 2.4 gHz og 5.0 gHz. 2.4 ghz bliver smidt af efter et stykke tid, hvorimod 5.0 ghz virker fint men signalet er dog slet ikke så stærkt, som på 2.4 ghz. Indstillingerne på de to ghz er det samme, bortset fra kanalerne jo er anderledes. Det sjove er, at på min Playstation 3 (trådløst forbundet) virker Netflix fint. Jeg kan se en hel film uden at blive smidt af. På min mobil troede jeg egentlig også det gik fint. Den indlæste i hvert fald Twitter opdateringer m.m. Men da jeg skulle høre musik fra Sony Music Unlimited gik det også galt.
Lan-delen virker fint på routeren.
Avatar billede john0336 Nybegynder
23. december 2012 - 20:25 #1
Og glemte at nævne, at jeg bor i en lille landsby uden for Kolding. Ikke i nærheden af Jernbane eller andet forstyrrende elementer. Jeg bor dog i villakvarter, hvor en 6-7 stykker har wifi. Har iøvrigt brugt inSSIDER til at lokalisere de andre netværk og deres kanaler. Men som sagt er der ingen af kanalerne, der er stabile.
Avatar billede john0336 Nybegynder
24. december 2012 - 11:53 #2
Ja, så fik jeg det selv til at virke!!

Jeg havde den gamle Tilkin router endnu, og når jeg satte den på, virkede alt fint. Jeg havde sevfølgelig forsøgt at efterligne indstillingerne på min gamle Tilkin router over på min nye TP-Link router. Det hjalp dog ikke i første omgang. Men så fandt jeg ud af, at Tilkin routeren kun understøttede wifi b/g. Jeg satte så min nye TP-Link router til kun at køre på wifi b/g men IKKE på wifi N (den var som standard sat til at køre b/g/n). Og vupti!! Så kører det hele som smurt. Alle familiens mobiler kører på wifi. Og husets to bærbare virker også fint. Fantastisk.

Synes bare det er mærkeligt. Min nye Lenovo Thinkpad Edge 15 pc understøtter wifi b/g/n. Hvorfor pokker kan den så kun fange Internettet på routeren når routeren kører b/g og ikke når den kører b/g/n? Dvs. den kan sagtens gå på det trådløse net, men den kan ikke gå videre ud på Internettet. Kan det være fiberboksen fra Waooo der ikke understøtter N netværket? Troede bare ikke fiberboksen havde indflydelse på det trådløse net?
Avatar billede john0336 Nybegynder
07. januar 2013 - 19:41 #3
Så skal jeg nok have point selv :-)