Avatar billede SSK72 Nybegynder
18. december 2012 - 10:31 Der er 4 kommentarer

Access forespørgsler fra Excel

Jeg har fået en ny PC og har oprettet alle ODBC forbindelser som tidligere. Jeg har en 64-bit Office 2010 prof installeret incl PowerPivot.

Jeg oplever nu det meget irriterende problem, at de links, jeg tidligere har oprettet fra Excel ark til Access forespørgsler ikke fungerer.
De fungerer fint, så længe det er 'lokale' Access tabeller, der ligger bag forespørgslerne, men så snart forespørgslerne har en kilde fra en ekstern SQL database, fungerer det ikke.

Jeg kan sagtens åbne forespørgslen i Access, men det er altså først, når jeg forsøger at opdatere i Excel, at fejlen opstår.

Jeg får følgende fejlmeddelelse:
'Forespørgslen kørte ikke, eller databasetabellen kunne ikke åbnes  -  Kontroller data, eller kontakt databaseadministratoren. Kontroller, at den eksterne database er tilgængelig, og at den ikke er flyttet eller omorganiseret, og prøv derefter at udføre handlingen igen.'

Jeg kan ligeledes ikke linke via PowerPivot
Avatar billede rymark Nybegynder
04. februar 2013 - 09:25 #1
Hej. Fik du løst denne? Jeg får samme fejl - til trods for at jeg har adgang til den SQL-server jeg forsøger at forbinde til...
Avatar billede SSK72 Nybegynder
02. maj 2013 - 09:26 #2
Hej. Nej jeg har stadig problemet - jeg løser det midlertidigt ved at køre fra en Terminal Server, hvor det sjovt nok fungerer. Men på min egen PC virker det fortsat ikke.
Du må endelig sige til, hvis du finder løsningen
Avatar billede RubenF Nybegynder
13. august 2014 - 13:34 #3
fandt du nogensinde løsningen til dette problem??
Avatar billede SSK72 Nybegynder
13. august 2014 - 13:49 #4
Nej - jeg fandt desværre aldrig ud af det!