Avatar billede moddi100 Seniormester
06. december 2012 - 10:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af login til internettet

Hej,

Jeg har en opsætning med en masse switche hvor ca. 350 personer skal deles om den samme internetforbindelse til at sidde og spille på. Vi snakker altså om et godt stort LAN. Dog vil jeg gerne have lavet det således at hver person logger ind med sit individuelle brugernavn og password, hvorefter han har adgang.

Til dette formål har vi tidligere anvendt Antamedia Hotspot, men dette fungerede ikke på en tilfredsstillende måde. Derfor har vi kigget lidt på at opsætte en Windows Server 2003 med ISA 2006 til opgaven. Dette er dog lidt aldrende software og vi er lidt i tvivl om hvor meget traffik programmet reelt kan håndtere?

Derfor er spørgsmålet nu, om ISA 2006 er den rigtige løsning, eller om der findes et bedre program til håndtering af logins og begrænsning af den enkeltes båndbredde? Platformen er underordnet.

Mvh
Morten
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2012 - 22:44 #1
i ku også oprette et domæne med en alm windows server, og så logge på der
Avatar billede moddi100 Seniormester
06. december 2012 - 22:57 #2
Har du et link? Og ville det forhindre folk I at oprette forbindelse igennem diverse andre programmer før de er logget ind?
Avatar billede moddi100 Seniormester
10. februar 2013 - 15:15 #3
Lukker her, har kigget lidt på Microsoft Forefront TMG, der er efterfølgeren til ISA 2006. Valget endte dog ikke med at falde på TMG, men på det linux-baserede pfsense, der virker out-of-the-box og i modsætning til TMG blokkerer alle protokoller indtil authentication er fuldført