Avatar billede ksor Mester
03. december 2012 - 21:17 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Dele mapper og filer mellem computere

Jeg har et lille netværk med 5 pc:
1 pc kører W7 Home Edition
4 pc'er kører XP

alle er fuld opdateret.

Jeg vil gerne fra ALLE pc'er kunne manipulere MINDST ALLE skriveborde (Desktop) fra ALLE pc'er.

Det kan IKKE gøres med med flueben i "Tillad netværksbrugere at ændre mine filer"

Det kan IKKE gøres ved at DELE de enkelte DREV (C) og derefter DELE mappen "Documents and settings" !

Det kan da ikke være meningen, at man skal ind at DELE hver mappen og hver fil !!!!!!!

Hvordan gøres det så ?
Avatar billede sadolin1978 Novice
04. december 2012 - 09:15 #1
der kunne være flere muligheder

1: en extern HDD på netværket som alle har adgang til, har kunne de forskellige brugere også have deres private mappe.

2: kort fortalt SKYEN iform af dropbox eller anden service
Avatar billede ksor Mester
04. december 2012 - 10:00 #2
????
Ja, muligheder er der nok, men nu spurgte jeg faktisk om noget andet - om DELING overhovedet virker, men det er måske det, du siger det IKKE gør eller ... ????
Avatar billede sadolin1978 Novice
04. december 2012 - 11:10 #3
er det skrivebordret du vil ind og ændre eller er det bare dokumenterne ??

et program du evt kan bruge er Teamviewer.

er der problemer med at få forbindelse ?? så prøv firewallen

ok hvis det kun er dokumenterne ville jeg stadig benytte mulighed nummer 1 i #1

jeg ved dette ? har været oppe her før har dog ikke linket til tråden beklager men det burde være muligt at finde den
Avatar billede sadolin1978 Novice
04. december 2012 - 11:12 #4
har fundet linket til tidligere tråd kommer her

http://www.eksperten.dk/spm/966953#reply_7969851?ext=comon
Avatar billede ksor Mester
04. december 2012 - 12:24 #5
Jeg vil egentlig bare bruge det Windows vel egentlig bl.a. er beregnet til - at give adgang til mapper og filer på andre maskiner i netværket. Der ER oven i købet faciliteter til det - DELING også med styring via adgangskoder, men det virker lidt tungt at arbejde med, synes jeg.
Avatar billede sadolin1978 Novice
05. december 2012 - 07:13 #6
det kan også virke lidt tungt og, jeg husker det også som være nemt engang men ellers se link til tidligere tråd der skulle det være beskrevet
Avatar billede ksor Mester
05. december 2012 - 08:25 #7
Der MÅ da være nogen, som har en "Best practice" metode.
Avatar billede sadolin1978 Novice
05. december 2012 - 10:02 #8
Det ser ikke lige sådan ud og jeg må indrømme selv som privat person hjemme har vi en netværks HDD det gør opbevaring og deling lettere.

Den mulighed der er i windows har jeg kæmpet lidt med som tekniker med noget scan men der skal du være opmærksom på en massse sikkerhed bl.a. firewall
Avatar billede ksor Mester
05. december 2012 - 10:08 #9
Jamen nu drejer det sig ikke om NAS-disk - det har jeg også, men om at kunne "arbejde" på ALLE maskine fra ALLE maskiner - ja, Tamviewer kan gøre det, og den HAR jeg - men det virker Storm P. agtigt at skulle starte alverdens ANDRE programmer for at gøre noget, som burde være PeaceOfCake for Windows at håndtere.
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2012 - 10:45 #10
Du tænker på fjernskrivebord, såvidt jeg kan forstå...

MEN, dette kan ikke lade sig gøre med nogen af windows Home Editions!

om du så havde professional, så kan du bruge fjernskrivebord på dem, men der kan du kun være logget på enten lokalt, eller via fjernskrivebord, er du logget på via fjernskrivebord, og en bruger logger på lokalt pc den PC bliver du automatisk smidt af fjernskrivebord!

Du skal have Windows Server installeret på maskinerne, førend det du efterspørg kan lade sig gøre.
Avatar billede ksor Mester
05. december 2012 - 11:19 #11
Fjernskrivebordet virker også primitivt !

OK - det kan åbenbart ikke lade sig gøre.

:-((
ØV !
Avatar billede ksor Mester
11. december 2012 - 20:42 #12
OK - det kan åbenbart ikke lade sig gøre.

:-((
ØV !