Avatar billede EIHP Juniormester
21. november 2012 - 15:50 Der er 2 kommentarer

Mac netboot en PXE Loader til at load SCCM

Hejsa

Jeg ville hører om hvordan jeg kunne lave et eller andet workaround, så jeg kan få Macs til at loade en "PXE Boot Loader" via en Apple Mac Mini Server, som kan bruges til at boot SCCM.

Ved godt det måske er en syg omvej, men i mit hoved, burde det kunne lade sig.
SCCM virker fint til alle PC'er. Men ville bare være rart hvis vi også kunne rulle Windows ud på Mac via SCCM istedet for at håndinstaller hver gang de skal nyinstalleres.

Så Skal bare ha Apple Serveren til at push en "PXE Booter" ud på Mac via Mac's indbygget NetBoot. Så burde resten kunne kører som var det en pc.

Så håber der er en der kan hjælpe mig.

Spec:
Klienter: Apple iMac 27", 21,5" og Mac Mini
Servere: Mac Mini Server, Windows Server 2008 R2 (SCCM)
Avatar billede RogerWilco Seniormester
22. november 2012 - 18:53 #1
Hvis en Mac kan installere Windows fra en CD, kan den vel også lave PXE-boot fra en CD?

Se evt.:
http://rom-o-matic.net/gpxe/gpxe-1.0.0/contrib/rom-o-matic/
Vælg "ISO bootable image", og "All drivers" og klik så "Get image".
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2012 - 23:32 #2
lav en PXE boot cd