Avatar billede SimonHoyer Nybegynder
01. oktober 2012 - 17:11 Der er 12 kommentarer

Kun lokalt forbindelse - Ingen Internet

Hej allesammen. Jeg sidder her og raser over problemer med netværket. Jeg har for nylig fået en stationær computer af min far, som han havde til at stå. Første gang jeg prøvede den var ved en ven hvor der ingen problemer var med at komme på det trådløse netværk. Nu er jeg så kommet hjem og kan simpelthen ikke komme på nettet nu. Der er ingen problemer på min bærbare computer som jeg skriver fra nu.
Har (sjovt nok) Vista <-- dø

Jeg har læst mig igennem utallige forumer både på dansk og engelsk og set adskillige videoer på youtube.

Ting jeg har forsøgt:
Kontrolpanal - Administration - Tjenester - WLAN Automatisk

Deativere / Aktivere

Genstarte

Hent automatisk IP / Indtast selv

Sørger for at IPv6 er slået fra

Genstarte router

Sænke sikkerhedsniveauet / Slå det helt fra

Yet here I am..

Hvis der er nogen der kan hjælpe mig vil jeg være jer dybt taknemmelig!

Her er oversigten for ipconfig/all

Microsoft Windows [version 6.0.6001]
Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes.

C:\Users\******>ipconfig/all

Windows IP-konfiguration

  Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : ******-PC
  Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
  Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Hybrid
  IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Trådløst LAN-kort Trådløs netværksforbindelse:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : HP 802.11b/g Wireless Network
Adapter
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-C0-A8-E6-D4-48
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  IPv4-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.19(Foretrukken)
  Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :
  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 193.162.153.164
  NetBIOS over Tcpip . . . . . . . . . . . . . : Aktiveret

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : NVIDIA nForce Networking Contr
oller
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-1D-60-64-11-AA
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse*:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : isatap.{DEFAB6E4-F259-420F-88C
A-9FDA18230CDB}
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 2:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP-netværkskort
#2
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 3:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interf
ace
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 02-00-54-55-4E-01
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

C:\Users\Terkel>
Avatar billede SimonHoyer Nybegynder
01. oktober 2012 - 17:19 #1
Det skal lige siges at DHCP ER aktiveret, når jeg sætter den til at hente en ip automatisk. I den ipconfig/all som jeg har postet står der den ikke er aktiveret, men jeg tror det er fordi jeg kopirede den på et tidspunkt hvor jeg selv havde indtastet ip'en. Anyway, når jeg skriver ipconfig/all nu, står der "Ja" under aktiveret.
Avatar billede am2oft Praktikant
01. oktober 2012 - 17:27 #2
Måske

http://support.microsoft.com/kb/928233

Har virket hos mig..

Mvh.
01. oktober 2012 - 17:29 #3
Velkommen til E. ...

Altså en stationær med TRÅDLØS forbindelse ?
01. oktober 2012 - 17:30 #4
Kan den slet ikke se 'noget som helst' i WLAN / Trådløs forbindeles oversigten ?
Avatar billede SimonHoyer Nybegynder
01. oktober 2012 - 17:30 #5
Den side har jeg også været omkring, men forstod ikke helt hvordan man gør. Hvordan kommer jeg ind og ændre i registreringsdatabasen på min computer?
Avatar billede SimonHoyer Nybegynder
01. oktober 2012 - 17:32 #6
Tak tak.

Ja det er en stationær med trådløs forbindelse. Har en lille antenne koblet den. Jeg har ingen problemer med at oprette forbindelse til routeren. Men der er ingen internetforbindelse overhovedet.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. oktober 2012 - 17:42 #7
er router låst på mac-adresser? så mangler 00-C0-A8-E6-D4-48 bare i listen.
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2012 - 17:44 #8
så vidt jeg kan se mangler du standard gatewayen som plejer at være routerens ip adresse
Avatar billede SimonHoyer Nybegynder
01. oktober 2012 - 17:47 #9
Forresten havde jeg også engang problemer med at sætte en printer op på det netværk. Kan det være routeren som har nogle indstillinger der gør så nogle ikke kan komme på?

Har dog tidligere haft venner ovre som havde deres computere med, og de havde ingen problemer. Det er som om den lige har valgt den her computer og sagt "NEJ!"
Avatar billede SimonHoyer Nybegynder
01. oktober 2012 - 17:53 #10
Her er min ipconfig/all som den ser ud nu, for lige at få sat det på det rette :)

Windows IP-konfiguration

  Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : Terkel-PC
  Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
  Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Hybrid
  IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Trådløst LAN-kort Trådløs netværksforbindelse:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : HP 802.11b/g Wireless Network
Adapter
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-C0-A8-E6-D4-48
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  IPv4-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.19(Foretrukken)
  Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
  Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 1. oktober 2012 17:28:17
  Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 1. oktober 2012 18:36:23
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
  DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 8.8.8.8
                                                  8.8.4.4
  NetBIOS over Tcpip . . . . . . . . . . . . . : Aktiveret

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : NVIDIA nForce Networking Contr
oller
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-1D-60-64-11-AA
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
Avatar billede SimonHoyer Nybegynder
01. oktober 2012 - 17:55 #11
DNS: 8.8.8.8
    8.8.4.4
var et forslag fra en video. Det skulle være googles DNS server, som altid brude virke
Avatar billede Nereos Nybegynder
03. oktober 2012 - 17:16 #12
Har du andre PC'er på nettet så du ved det virker?
Kan jo være router eller TDC der ikke har styr på det.