Avatar billede Mette2008 Nybegynder
24. september 2012 - 09:31 Der er 4 kommentarer

Verbatim nas kan ikke findes på computer hverken med eller uden TDC Router

Hejsa!

Jeg håber på kunne få lidt hjælp herinde, da jeg er helt grøn på området omkring netværk.

Sagen er den, at jeg har en computer koblet på en TDC router.

Jeg har nu anskaffet mig en Verbatim NAS, da jeg gerne vil kunne streame musik direkte fra denne NAS til min Sonos, så jeg slipper for at have min computer tændt i døgndrift.

Men når jeg tilkobler min NAS til TDC routeren, dukker den ikke op på min computer.
Den dukker ej heller op, hvis jeg tilslutter min NAS direkte til computeren med et netværkskabel.
Min computer er med Windows 7 styresystem.

Hvad skal jeg gøre for at kunne få adgang til min nyindkøbte NAS fra min computer?
Avatar billede pretttyfly Praktikant
24. september 2012 - 15:51 #1
jeg vil gætte på at du skal ind og læse hvad standard ip adressen er på din nas, og så tilgå den den vej i første omgang, derefter skal du så sikre dig at din nas kører men en dynamisk ip på samme subnet som din TDC router bruger :)
Avatar billede Mette2008 Nybegynder
24. september 2012 - 16:56 #2
Jeg har været vant til, at manden har klaret sådanne ting, så jeg er desværre lidt på bar bund.

Hvor finder jeg ip adressen på min nas?
Jeg har været igang med instruktionsbogen, men der står desværre ikke noget.
Avatar billede pretttyfly Praktikant
24. september 2012 - 17:01 #3
der står garanteret et eller andet sted hvodan du skal starte den op første gang, følg den procedure og så skulle resten gerne g
Avatar billede Mette2008 Nybegynder
24. september 2012 - 17:18 #4
Tak for svar - det har jeg dg forsøgt.
Ifølge brugsanvisningen skal jeg tilslutte den tik min router (er sket)
Herefter starte installationsprogrammet (fungerer ikke da den ikke kan finde min NAS)
Derfor går jeg here i stå

Jeg må prøve at søge hjælp anden vis.