Avatar billede Godfather75 Nybegynder
23. september 2012 - 15:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke logge ind på min nas via windows 7 ?

Håber der nogen der kan hjælpe mig med mit problem?

Når jeg klikker på min nas under netværks biblioteket i windows. vil windows have et password, som jeg ikke kender til? Er der nogen der ved hvilken password den beder om?

Jeg har installeret Norton internet security på min computer. Kan det have nogen betydning?
Avatar billede stalle Nybegynder
23. september 2012 - 16:53 #1
Du skal bruge det login du benytter, når du er på din nas web interface.

Hvilken NAS er der tale om?
Avatar billede Godfather75 Nybegynder
23. september 2012 - 21:06 #2
Det er en synology 712+
Jeg har prøvet med win Log-in og med min nas log-in. Og stadigvæk kan jeg ikke komme ind. Via web interface er der ingen problemer eller med ftp?.
Avatar billede stalle Nybegynder
24. september 2012 - 03:42 #3
Uden og vide helt nøjagtig hvordan du gør når du skal have adgang, så er der noget der tyder på noget kludder mellem den bruger nasen ser du prøver at logge på med, og så den du mener du logger på med.

Er computeren del af et domæne (firma pc) ?
Hvis ja, så skal du, når du bliver spurgt om kode, vælge muligheden for at forbinde som anden bruger.
Her skriver du brugernavnet for brugeren på nasen, og dennes kode.
Så burde du få adgang.

Det du alternativt kan gøre, er at oprette en bruger på din nas, der har.
Nøjagtig samme brugernavn OG adgangskode som den bruger du er logget ind på PCen med.
Så burde du slet ikke blive spurgt om kode, da Windows automatisk "sender" de informationer, og når NASen så vender tilbage med, at den bruger da har adgang, sker tingene helt af sig selv.

Hvis ikke ovensåtende hjælper dig, vil jeg bede dig give lidt flere detaljer omkring det setup du har, og hvad du har prøvet at gøre.
Avatar billede Godfather75 Nybegynder
26. september 2012 - 01:34 #4
Hej Stalle. Jeg fik endelig adgang, ved at oprette samme brugernavn og password som jeg har på min computer. Men kan jeg så ikke logge ind med en anden bruger som er oprettet på serveren??.
Selv Admin vil den ikke acceptere??
Avatar billede stalle Nybegynder
26. september 2012 - 05:00 #5
Måden windows opnår adgang til NASen, er gennem Samba protokollen. En måde for linux systemer og udveksle informationer og data med Windows systemer.
Samba kan ikke håndterer, at der er logget mere end én person på ad gangen, fra den samme PC.
Det kan således betyde, at har du først haft adgang til NASen fra din bruger, skal denne forbindelse afbrydes inden du kan oprette forbindelse med en anden nas-bruger, fra samme pc.

Jeg vil foreslå dig, at du laver et lille script, til at mappe de drev du skal bruge.
Gør man det, kan man nemlig nemt angive en bruger og en adgangskode.

Eks.

#### Script til at mappe drev for godfarther ####

@echo off
net use b: /delete

REM Laver det B-drev, til billeder paa NASen
net use b: \\[NAVN/IP for nas]\photo /user:godfarther "DIN-KODE"

REM Laver et W-drev, til web-mappen paa NASen
net use w: \\[NAVN/IP for nas]\web

####

Du kan så lave forskellige afarter af dette, for de forskellige brugere du skal bruge, og hvad de skal have mappet.

Jeg har lavet en fil til dig med ovenstående.
http://kina.myds.dk:5000/fbsharing/t47M3XDR
Den kan hentes i en uge.

Sig endelig til, hvis der melder sig flere spørgsmål.
Avatar billede stalle Nybegynder
26. september 2012 - 05:01 #6
Ups, fejl i linket:
http://kina.myds.me:5000/fbsharing/t47M3XDR skulle det være :)
Avatar billede Godfather75 Nybegynder
07. oktober 2012 - 16:35 #7
Hej Stalle
Mange tak for hjælpen send et svar, så du kan få points
Avatar billede stalle Nybegynder
07. oktober 2012 - 17:45 #8
Det var så lidt.

Håber det er lykkedes for dig.