Avatar billede kimtheman Novice
02. september 2012 - 16:43 Der er 18 kommentarer og
1 løsning
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2012 - 07:29 #1
ja hvis du bruger dem der hedder 500 er det ligesom et kablet netværk der er hastigheden

det ved jeg fordi jeg selv har dem her

http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=8244196&sw=netgear powerline 500 av&ref=search

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2012 - 07:32 #2
glemte denne her
se film fra sharecenter eller nasdrive
hvis man har problemer med det trådløse f.eks beton byggeri er det en fordel at sende det rundt i huset via stikkontakten

husk det skal være dem der hedder 500 IKKE 200

man kan se filmen uden nden kører i ryk direkte fra nas drevet
Avatar billede kimtheman Novice
09. september 2012 - 10:38 #3
Har 500 serien. Men igennem kontakten til film fra nas osv. kører det fint.
Men skal jeg sende filer fra pc til nas iigennem kontakterne, kører den ca. kun med 4-6 MB/Sekund.
Og kører jeg udenom 500 serien, og direkte med kabler. Kører det med over 30 MB/ Sekund. Så vi må sige, det er de powerlines der er flaskehalsen. De burde vel bare kunne trække hurtigere?
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2012 - 07:26 #4
ja der er noget galt

de skal køre ligesom et kablet netværk

er du sikker på det er er 500 du har
det må ikke være 200

m.v.h
Avatar billede kimtheman Novice
10. september 2012 - 09:28 #5
Havde 200 modellerne før. Men skiftede alle til 500 modellerne for netop at opnå bedre hastigheder. Men ved fil overførelse svigter de voldsomt.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2012 - 16:07 #6
der må¨være noget andet galt

har du set det her

D-Link Green
Adapteren er en del af D-Link Green, som er D-Links miljøvenlige koncept, der ikke går på kompromis med ydelsen. Hvis der ikke foregår nogen dataoverførsel i et vist tidsrum, vil adapterne automatisk gå i strømsparetilstand.

m.v.h
Avatar billede kimtheman Novice
10. september 2012 - 17:12 #7
Der kommunikeres hele tiden igennem powerlines til video overvågning. Så disse slår ikke fra. Men trals de ikke sender med større hastighed da men ikke kan bruge backup til nas til en disse da det tager alt for lang tid.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2012 - 17:26 #8
jeg forstår det heller ikke
mine kører perfekt

m.v.h
Avatar billede kimtheman Novice
10. september 2012 - 20:59 #9
Hvad mener du med perfekt. Er det når du streamer film fra en Nas til tv eller?

Hvor sender du filer over netværket til og fra? Og med hvad hastighed sender du så?
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2012 - 07:31 #10
mit sharecenter hedder d-link dns-325-4 tb
det er via blåt kabel der fulgte med sat i rouiter

ved router sidder så sådan en fætter sat i stikkontakt med netstik fra router

i den anden ende af lejligheden sidder så den anden med et netstik fra den til en netgear swith

http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=4019801&ref=search

der sidder så også et kabel fra swith til tv og min harddisk optager

alt det her virker med samme hastighed som fra en pc

når jeg vil se en film kan jeg bare gå ind via harddisk optageren og slå den over på mit sharecenter

den starter lige så hurtigt som jeg sad ved en pc

det virker perfekt og hurtigt

lige så hurtigt som de her kan arbejde

Revolutionerende hurtigt, med hastighed
som et kablet netværk og så nemt som et
trådløst. Perfekt til netværk hvor der
strames billeder og lyd- for eksempel
tilslutning til medieafspiller, HDTV,
Blu-ray afspillere, spilkonsoler og
PC'ere til Internet - og til hinanden.
Sættet indeholder 2 500Mbps adaptere,
som kan udvides med flere.
Sættet er i nano størrelse.

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2012 - 07:33 #11
sidder din ikke i router ?????
det kunne jo være en indstilling i den der generer

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2012 - 08:44 #12
her fandt jeg endelig et program der kunne vise hvad 20 mb sendt tog af tid

http://www.gratisimage.dk/image-86B1_504EDD9E.jpg

m.v.h
Avatar billede kimtheman Novice
12. september 2012 - 20:26 #13
Har en router. Og fra routeren går der kabel over i min powerlines:
http://dlink.dk/cs/Satellite?c=Product_C&childpagename=DLinkEurope-DK%2FDLProductCarouselMultiple&cid=1197391847062&p=1197318959116&packedargs=ParentPageID%3D1197318959074%26TopLevelPageProduct%3DConsumer%26locale%3D1195806935729%26packedargs%3DProductParentID%253D1197375845405&pagename=DLinkEurope-DK%2FDLWrapper

Et andet sted i huset men på samme el gruppe har jeg endnu en powerlines (magen til den anden).

Og fra denne går der et kabel over i min Nas (denne vil jeg ikke have ved siden af min router).

Har også et 3 powerlines mere som går til 2 stk tvér og printer. Og overførelse af f.eks. film kører fint nok.

Men som du kan se på nedenstående billede er der stor forskel på forbindelse mellem 2 stk pcér hvor kun router er imellem. Til forskel når der forbindes til Nas igennem powerlines. Så kører det max langsomt. Og ud fra det jeg kan se/ læse mig til. Så burde det da kører meget hurtigere vedr. fil overførelse.

http://www.gratisimage.dk/graphic/images/2012/September/12/83C7_5050D1A3.jpg
Avatar billede kimtheman Novice
12. september 2012 - 20:37 #14
Skal siges jeg har prøvet med kabel direkte fra nas til router. Og så overføre den fint med 30-40MB/sekund. Så ingen tvivl om at det er disse powerlines der er flaskehalsen.
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2012 - 07:28 #15
kunne det ikke være en karambolage i din router
f.eks med div ip numre
det vil jo ikke klart fremgå af en test men bare vise nedsat evne

et vildt gæt
Avatar billede kimtheman Novice
13. september 2012 - 12:39 #16
Så ville problemet vel også være der når jeg tog kabel fra Ns direkte over i router. Og der er ikke noget problem. Der kører dem med 30-40MB/sekund
Avatar billede kimtheman Novice
19. september 2012 - 12:04 #17
Alle mine enheder har hver deres egen faste ip.

Nå får vist ikke løst det problem.
Må vist bare vente til der kommer nogle nye på marked, som måske løser det problem. Da jeg tror problemet er i de powerlines.

Lig et svar for point.
Avatar billede kimtheman Novice
24. september 2012 - 22:31 #18
Lig et svar for point.
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2012 - 07:12 #19
ok