Avatar billede Sweet1 Nybegynder
20. august 2012 - 10:30 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Taber trådløs forbindelse når PC slukkes

Hey

Har en PC, som hver gang den slukkes, "glemmer" forbindelsen til det trådløse netværk, sådan at hver gang man starter PC op, så skal man vælge trådløs internet nede i hjørnet ved uret, vælge netværket, taste koden og så surfe osv.

Kan man ikke få den til at huske det ? For det er træls at skulle gøre det hver gang man genstarter/tænder
Avatar billede Locodk Nybegynder
20. august 2012 - 12:03 #1
Når du vælger nettet på listen nede i hjørnet, skal du sørge for der er et flueben i "tilslut automatisk". Så burde den huske forbindelsen.
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
20. august 2012 - 12:25 #2
Det er prøve masser af gange, men den glemmer det stadig
20. august 2012 - 15:03 #3
... er det et "3. parts" program der styre forbindelsen/tilslutningen ?

---

Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
20. august 2012 - 15:21 #4
Nej det er det ikke

Der er kun installeret windows på og Openoffice, da denne pc bruges til at se live tv på og streame musik fra bla. DR og musik fra andre tjenester så vi også kan se sport mm. på kontoret.
20. august 2012 - 15:29 #5
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?

Er det 'kun' denne PC 'på kontoret', som har det problem ?
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
20. august 2012 - 15:36 #6
Den er upgraderet til windows 7 Dansk

Ja det er kun den der har problemet

En anden på trådløs husker forbindelsen selvom den slukkes/restartes
Avatar billede 220661 Ekspert
20. august 2012 - 17:17 #7
Hvis du går i enhedshåndteringen, og finder det trådløse netkort, er der så sat et tjek tegn ved at Windows må lukke for enheden for at spare strøm?
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
21. august 2012 - 12:39 #8
#7 Nej det er der ikke
Avatar billede tiger_dk Mester
22. august 2012 - 12:51 #9
har du prøvet, at fjerne kortet helt også geninstalleret driveren...
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
30. august 2012 - 14:41 #10
Det er svært at fjerne et onboard kort :)
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
18. september 2012 - 10:12 #11
Er der ikke flere gode ideer ? :)
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
27. september 2012 - 11:26 #12
Mon jeg skal reinstallere hele maskinen for at få det til at fungere ?
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
28. februar 2013 - 14:45 #13
Ingen efterfølgende svar, så lukker spørgsmålet