Avatar billede Ronaldo123 Nybegynder
19. august 2012 - 18:07 Der er 9 kommentarer

To ip adresser på samme computer

Hej
Jeg bruger to programmer, hvor jeg skal bruge VPN til det ene. Men når jeg bruger VPN til den ene, så kan jeg ikke bruge det andet.
Er det muligt at opdele IP adresse via vpn på samme computer?

MVH.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
19. august 2012 - 18:22 #1
Hej.
Det er nok ikke så lige til. Din VPN-klient skal være opsat til "split tunnelling" - og policy kan være defineret fra din VPN-koncentrator. Men prøv at fortælle lidt mere om dit setup (klient, version, hvad snakker den med o.s.v.).
De bedste hilsner
Avatar billede sadolin1978 Novice
19. august 2012 - 19:56 #2
en anden mulighed kunne være at mont. et netkort mere
Avatar billede Ronaldo123 Nybegynder
20. august 2012 - 14:15 #3
Jeg er desværre ingen computer ekspert selv. Men det drejer sig om to pokerclienter, hvor jeg skal bruge VPN for at spille ved den ene, og når jeg bruger VPN, så kan jeg ikke spille ved den anden.

Jeg bruger pt. overnet.net som VPN. Jeg har Windows 7, og mit netkort er  Broadcom NetLink Gigabit Ethernet, hvis det har betydning?

Hvis I mangler anden information, så må I gerne skrive udførligt hvad, da jeg er lidt af en computer noob :)

Tusind tak for jeres tid..
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. august 2012 - 14:47 #4
Så må det blive "no-go" da du (i hvert fald så vidt jeg ved) ikke kan lave split-tunneling i det setup. Det var måske lidt noget andet, hvis du f.eks. kørte Cisco VPN mod firmaet og gerne ville surfe udenom tunnelen.
Avatar billede sadolin1978 Novice
20. august 2012 - 15:46 #5
som skrevet i nummer #2 hvad med et netkort mere og sætte det op til at modtage DHCP det burde virke
Avatar billede Ronaldo123 Nybegynder
22. august 2012 - 17:47 #6
@ sadolin1978

Hvordan definerer man så hvilke programmer, som skal have adgang til den ene eller anden forbindelse?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. august 2012 - 20:08 #7
Måske man kunne lave en statisk rute for VPN-trafikken, hvis det er den samme IP# du skal ramme hver gang og så lade default ruten pege på det andet.
Du kan ikke gøre det på programniveau, ikke engang DNS - det foregår på IP og er en tvivlsom løsning.
Avatar billede sadolin1978 Novice
22. august 2012 - 20:21 #8
hvordan man tildeler et netkort til et program ved jeg ikke lige men det skulle da blive sjovt selv at prøve at lege med også
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. august 2012 - 20:32 #9
Der er ikke noget at lege med - som jeg skriver ovenfor, skal der laves routing af nogle specifikke adresser til den ene GW og lade den anden være default. Du kan ikke gøre det på program-niveau.