Avatar billede tvc Seniormester
16. august 2012 - 12:58 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Adgang til ShareCenter uden medlemskab af Windows arbejdsgruppe

Hej

Jeg vil høre om det er muligt at oprette mit ShareCenter som et drev på min arbejds-pc uden at denne bliver medlem af mit hjemmenetværk (grundet at dette ikke er tilladt fra min arbejdsgiver).

Jeg har en D-Link DNS-320 som jeg fra mine private pc'ere kan tilgå som et almindeligt drev.
Min arbejds-pc er på hjemmenetværket (WIFI) og jeg kan printe ud på min netværksprinter fra min arbejds-pc.

Kan jeg oprette et drev ved angivelse af IP 192.168.0.111?
Jeg har forsøgt at skrive stien 192.168.0.111 og også efterfulgt af et mappenavn Share, men det virker ikke.

Håber der er en, der kan hjælpe mig.
Avatar billede supportsiden Professor
22. august 2012 - 00:34 #1
Prøv : Start - Kør, \\192.168.0.111\sharenavn

Eller tilføj netværksdrev (højreklik på "denne computer"), f.eks. S: \\192.168.0.111\sharenavn
Avatar billede tvc Seniormester
20. september 2012 - 22:35 #2
Tak for hjælpen - jeg var ellers overbevist om at det var det jeg havde prøvet, men det gik i alt fald denne gang.