Avatar billede nemlig Professor
15. august 2012 - 14:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Harddisk flyttet til ny PC, men mapper låst

Hejsa.
I vores forening er PC'en stået af, men ikke harddisken.
Vi har købt en ny PC og jeg har lige monteret den gamle harddisk i den nye PC (win7), for at hente forskellige dokumenter mm.

Men bl.a. er dokument-mappen låst og når jeg vil åbne mappen, bliver jeg mødt med beskeden "Adgang nægtet".
Det forstår jeg sådan set godt, da det er brugerens dokumenter, som er beskyttet.
Jeg kender den oprindelige brugerkode, men kan ikke få lov til at indtaste den.

Hvordan får jeg fat i dokumenterne (Den gamle installation var med Vista).
Avatar billede vejmand Juniormester
15. august 2012 - 15:18 #1
Mener det noget med:Egenskaber -> Sikkerhed -> Avanceret -> Ejer -> Rediger -> Erstat ejer .......
Avatar billede vejmand Juniormester
15. august 2012 - 15:19 #2
Altså, når du højreklikker på drevet/mappen
Avatar billede nemlig Professor
15. august 2012 - 16:10 #3
Takker mange gange - det var løsningen.

Så spiller det ;)

Send venligst et svar.
Avatar billede vejmand Juniormester
15. august 2012 - 16:35 #4
Velbekomme, svar kommer her.......
Avatar billede nemlig Professor
15. august 2012 - 16:55 #5
Fik også efterfølgende adgang til filerne, da jeg blot valgte at boote på den gamle HDD.