Avatar billede WPCS Nybegynder
10. august 2012 - 10:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

IP601W kan ikke logge på port 81?

Min kammerat har forsøgt at sætte et Trevis IP601W (Foscam) IP kamera bag en Jensen Airlink1000G trådløs router som er koblet på et Zyxel modem med statisk IP fra internetudbyderen

Jeg har åbnet for port 80/81 (port forward)
Router et sat til Dynamisk IP

Kameraet fungerer fint nok med intern IP men kan ikke få lov at koble på eksternt via min eksterne offentlige IP  62.xx.xx.xxx:81

Når man åbner software der følger med siger den at kameraet har IP 192.168.100.xx og man kan også åbne via 192.168.100.xx:81 men vælger man at gennemse med Fling dukker kameraet op med IP 192.168.103.xx. Altså er der en eller anden uoverensstemmelse.

Har næsten forsøgt alt hvad der står i manualen for kameraet men er ikke blevet klogere.
Men at problemet ligger i han netop har en Statisk IP. Jeg ville bare mene det var underordnet når der var en router koblet på opsat til dynamisk IP?

Hvad gør jeg?

Det skal siges at jeg selv har samme kamera bag en integreret modem/router fra Yousee med Dynamisk IP og her fungerer det fint ekstern (både via http og app)
Avatar billede WPCS Nybegynder
10. august 2012 - 10:42 #1
Det skal måske lige siges at kameraet hjemme ved mig er sat op i Mac OSX 10.8 og min kammerat har sat sit op i Windows 7 og at det er muligt at Windows Firewall evt. kunne blokere for adgang fordi den som udgangspunkt er forvalgt til at være PRIVAT NETVÆRK og ikke OFFENTLIGT NETVÆRK?!

Jeg ved det sgu ikke -jeg er ved at give op?!
Avatar billede WPCS Nybegynder
10. august 2012 - 12:36 #2
En anden tanke jeg fik var, om man skulle ændre netkortsindstillinger på computeren?
Fra at være Dynamisk til at være Statisk?

Se evt her http://puplic.familien-wulff.dk

Det giver bare ingen mening?
Jeg mener det er blot den dynamiske IP som routeren giver computeren - det skal der vel ikke pilles ved?!
Avatar billede WPCS Nybegynder
28. august 2012 - 06:44 #3
Tak for hjælpen