Avatar billede perav Nybegynder
16. juli 2012 - 06:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål til trådløst netværk

Jeg/vi har her i sommer opholdt os i et lejlighedskompleks i Tyrkiet, et byggeri bestående af 5 boligblokke med pool.
Arealer dækker ca. 5000 m2 70 x 70 m.
Der er på nuværende tidspunkt opsat tre mindre master spredt ud på grunden, disse accesspoint er master på ca 5-6 meters højde, men har en dårlig dækning da boligblokkene er mellem 12-14 etager, vi boede på 8 etage og kunne kun opnå dækning på den bærbare pc hvis vi sad på altanen eller lige indenfor, så dem højere oppe havde stort set ingen dækning. Vores telefoner kunne knap nok få forbindelse nogen steder. Der blev imens vi var her skiftet router men uden bedre held.
En måling fra vores bolig via Speedtest viste DL: 0,70 mbps UL: 0,42 mbps og via TDC DL: 0,83 mbps UL: 0,33 mbps.
Er der en af jer eksperter som har en ide til en løsning på vores problem?
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2012 - 09:04 #1
kan du ikke finde en lokal udbyder og gøre de trådløst altså udenom bebyggelsen da det ikke ser ud til de vil lave det

her hjemme kan man bruge -tdc-fulrate eller anden der laver dongle til isættelse trådløst

http://www.fullrate.dk/privat/mobilt_bredbaand/

da jeg i februar var i indien brugte jeg sådan en lokal løsning
virkede strålende (20mb) tror jeg gav 150 kr. for en måned

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2012 - 09:06 #2
faldt over denne her men om det duer ????

http://www.udvandrerne.dk/JLKM/Udvandre.nsf/Uniq/5410371Contribution/

m.v.h
Avatar billede perav Nybegynder
16. juli 2012 - 12:42 #3
Ca. 200 m fra bebyggelsen står der en mobilmast så det kunne jo tænkes at jeg kan finde en forbindelse hernede næste år som man kan tilslutte sig :-) det tror jeg skal komme an på en prøve.
Avatar billede nyhuus Nybegynder
16. juli 2012 - 17:09 #4
I forhold til modtagelse af wifi signalet, vil jeg anbefale dig at prøve at google "poormans wifi" det er i bund og grund en methode til at bygge sin egen lille forstræker til modtager antennen, der gør at du vil kunne få en bedre modtagelse af signalet.

Der findes lidt forskellige måde hvorpå folk laver dette, blandt andet en masse youtube videoer herom.

en af mine venner har afprøvet det, og det virkede for ham.
Avatar billede perav Nybegynder
21. august 2012 - 23:09 #5
Send et svar så er der point
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2012 - 07:21 #6
ok ????