Avatar billede batty Nybegynder
14. juli 2012 - 15:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Etablér forbindelse til NAS bag delt IP-adresse

Hej med jer!

Jeg bor på kollegie, hvor vi nu har fået væsentligt hurtigere Internet, og derfor vil jeg gerne prøve at have min NAS på nettet, så den kan tilgås udefra.

Så vidt jeg kan se på minip.dk, har alle værelser den samme IP-adresse udad til. Jeg har endnu ikke snakket med vores vicevært om det er muligt at købe en fast IP-adresse, da jeg først ville høre jer om der evt. er andre alternativer? Gratis måske.

Jeg har eksperimenteret lidt med diverse gratis DNS services, men uden held. Nogen der har forslag?
Avatar billede Fido-dk Juniormester
20. juli 2012 - 14:54 #1
For at kunne gøre dette skal du have vidrestillet nogle porte på routeren til din NAS, så tror du skal give mere end en øl eller 2 hvis du skal have udført det på kollegie nettet.

/Fido-dk
Avatar billede batty Nybegynder
20. juli 2012 - 21:16 #2
Det er ikke muligt med andre servicer, noget lignende diverse DNS-servicer?
Avatar billede Fido-dk Juniormester
20. juli 2012 - 21:55 #3
Du kan godt bruge DNS  for at  NAS.whatever.home.com plejer på jeres ip.
Men uden et hul igennem jeres router/firewall dør forbindelsen der.

Måske kan du bruge en service alla logmein til at få adgang til din pc og derfra dine filer, men uden åbninger kommer du ikke direkte ind

/Fido-dk