Avatar billede w13 Novice
11. juli 2012 - 11:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Godt VPN?

Hej Eksperter

På mit arbejde har vi lige nu en SonicWall VPN og vi havde tidligere en Juniper VPN.

Ingen af disse har mine kolleger dog været synderligt glade for - vores nuværende SonicWall kræver alt for mange steps, før man kan begynde at tilgå sine filer, og det er slet ikke intuitivt.

Fx. er filerne lige nu sorteret i tilsyneladende tilfældig rækkefølge uden mulighed for at vælge alfabetisk, hvilket gør det noget kompliceret, når filerne allesammen hedder sagsnr. i rækkefølge.

Derfor er mit spørgsmål: Hvilke VPN-systemet har I bedst erfaring med? Hvad er nemmest og mest brugervenligt?

På forhånd mange tak!

Med venlig hilsen
Tobias
Avatar billede micma18_ Nybegynder
11. juli 2012 - 12:09 #1
Lyder mærkeligt at VPN løsningen skulle have noget at sige for, hvordan filstrukturen bliver sorteret... Sikker på, at det ikke er en eller anden form for web præsentation af jeres filer???

Hvis I logger på et netværks drev, over en VPN forbindelse, så er sorteringen jo bestemt af din filhåndtering på din egen pc.

Men hvis I har en Windows server, så er kan i indstille den til at være VPN server. Og den virker 100% med den indbyggede VPN klient som ligger i alle Windows. Kan vel aktiveres med ét klik med musen ;-) (Hår ikke prøvet at automatiserer den, men skulle da ikke undrer mig, om det kunne lade sig gøre?)
Avatar billede w13 Novice
11. juli 2012 - 12:14 #2
Hej micma_18

Jo, jeg kan se, at jeg har været alt, alt for upræcis i min beskrivelse. Det er lige netop webinterfacet, som vore medarbejdere bruger hjemmefra, som sorterer mærkeligt.

Jeg vil kigge lidt på Windows egen VPN-funktion og vende tilbage!

Tak for din hjælp indtil videre.

Med venlig hilsen
Tobias
Avatar billede Wally1973 Praktikant
12. juli 2012 - 07:50 #3
Husk lige at der er et kæmpe sikkerhedsskift imellem de to løsninger.
Din web-løsning giver adgang til en kontrolleret og simplificeret adgang til filerne, mens en VPN-adgang, som den Windows tilbyder, giver adgang til hele netværket med alle services osv.
Avatar billede w13 Novice
13. november 2012 - 10:49 #4
Jeg lukker her, da vi opdagede, at vores ReadyNAS-server havde indbygget VPN - men tak for jeres tid! :)