Avatar billede TheYaXxE Juniormester
09. juli 2012 - 17:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Trådløs net bliver ved med at falde

Hej. Har før skrevet et spørgsmål omkring det at sætte en router op til at fungere som access point. Det lykkedes mig, men nu er et ret så irriterende problem begyndt at dukke op.

Man mister ret ofte den trådløse forbinde til hoved-routeren. Forbindelsen går hen og bliver begrænset og hvis man prøver at genoprette forbindelsen får man beskeden "Windows kunne ikke oprette forbindelse..." selvom signalstyrken for forbindelsen er helt oppe.

Man kan heller ikke gå ind i routerens interface, når dette sker.

Det er ikke bare min PC, men også andre computere og Smartphones, så fejlen ligger ikke i min PC.

Hvis man så prøver at deaktivere det trådløse på computeren, og så aktivere igen, plejer man at kunne få forbindelsen tilbage.

Mine routere kører på hver deres kanal (1, 6 og 11) og der er ingen andre routere omkring os der kan forstyrre, da vi bor ude på landet hvor der er ca. 1km afstand mellem hvert hus.

Hver router har også deres eget SSID.

Den router der er problemer med er en D-Link DIR-635.

Routeren fik vi af Sydenergi, der satte vores fiberbånd op, her for ca. 6 måneder siden, og der er installeret nyeste firmware på routeren.

Nogle der ved hvad der kan være galt?
Avatar billede TheYaXxE Juniormester
11. juli 2012 - 19:50 #1
Det er nu også den anden D-Link router der også gør det.

Ca. hvert 1½ minut falder forbindelsen ud.
Avatar billede TheYaXxE Juniormester
15. juli 2012 - 15:42 #2
Lukker