Avatar billede Godfather75 Nybegynder
03. juli 2012 - 21:11 Der er 6 kommentarer

Problemer med streaming mellem Synology DS712+ og TVIX S1

Jeg er ejer af en Synology DS712+ og har for nylig købt en TVIX S1, Så jeg kan steame min film til tv´et. Jeg har bare de her problemer, hvis jeg afspiller en film at lyden ikke kommer med det samme? eller det kan være under en film at den går i sort og efter et stykke tid er billedet der igen? Jeg har også oplevet at lyden ikke altid følger efter når de taler i filmen?

filmene er i IMG,TS,MKV formater.

Er der nogen der kender til fænomenet?
Avatar billede Wally1973 Praktikant
04. juli 2012 - 00:46 #1
Der kan være flere årsager.
Ofte er det en blanding.

Årsagerne kan være....
- Manglende overholdelse af standarden for formatet ved encoding
- Dårlig multiplexing af de forskellige mediespor
- Dårlig implementering af standarden for formatet i afspilleren
- Forældet version af formatet i afspilleren
- Underdimensioneret hardware i afspilleren
Avatar billede Godfather75 Nybegynder
04. juli 2012 - 21:57 #2
Hvad mener du med overholdelse af standard for formatet ved encoding? Kender du til TVIX?
Avatar billede Godfather75 Nybegynder
04. juli 2012 - 22:09 #3
Jeg bruger NTFS mode
Avatar billede Wally1973 Praktikant
04. juli 2012 - 22:43 #4
NTFS er formatet på harddisken.
Det er formatet på filmene jeg taler om, dvs. IMG, TS, AVI, MKV, TS, MPG osv.
Avatar billede Godfather75 Nybegynder
09. juli 2012 - 19:38 #5
Er det så noget galt med de formater jeg bruger?
Avatar billede Fido-dk Juniormester
20. juli 2012 - 14:57 #6
Har du samme problem hvis du afspiller samme fil når den ligger på din PC/MAC?

for ellers ville jeg nok også skyde på codec fejl eller måske netværks latency

/Fido-dk