Avatar billede MHougesen Nybegynder
23. juni 2012 - 16:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

DarkBASIC

Er DarkBASIC nem at lære?
Avatar billede jensenjs Juniormester
23. juni 2012 - 16:35 #1
Ja
Jeg kan se du har søgt på en anden tråd

Basic er et godt og meget simpelt programmeringssprog at lærer.
Det er desværre overset i disse tider.

Du kan eventuelt prøve justbasic fra http://justbasic.com

Det er gratis, hurtigt og enkelt.
Avatar billede MHougesen Nybegynder
23. juni 2012 - 16:54 #2
Avatar billede jensenjs Juniormester
23. juni 2012 - 17:54 #3
Det var jeg klar over :)
Mit forslag på justbasic er mere for at sætte dig i gang med de mest simple grund principper i syntaksen.

Med Darkbasic (som er utrolig godt) kan mange der ikke har den store programmerings erfaring kan godt miste lysten.

Så hvis du er parat til at tage kampen op, ja så er Darkbasic rigtig godt, du skal bare gå til den
Avatar billede jensenjs Juniormester
23. juni 2012 - 17:54 #4
lysten = modet :)
Avatar billede MHougesen Nybegynder
23. juni 2012 - 23:07 #5
Jeg har dog programmeret lidt i Small Basic
Avatar billede jensenjs Juniormester
24. juni 2012 - 10:29 #6
Har det på nogen måder været en stor/større udfordring?
Det burde det ikke da tydeligt vis er meget interesseret i at programmerer.

Så hvis du er parat til at købe DarkBasic pro pakken så er det et genialt godt redskab til spiludvikling.
Det er for øvrigt billig i øjeblikket for hele pro pakken
$69.99 = 400-500 dkr. incl moms.

Men som med alt andet så er det om at fortsætte selv om man møder modstand.
Jeg har selv programmeret professionelt i C, C++, Delphi og nogle andre programmeringssprog, typisk til databaser, regnskab, lagerstyring og andet.
Men Basic er for mig altid nr.1
Det er både et hobby sprog og samtidig kan du tjene penge på det hvis du er god til det, og med Dark Basic kan man lave hurtige og stærke programmer.
Da det er mere logisk opbygget, et no-nonsens programmeringssprog
Avatar billede MHougesen Nybegynder
26. juni 2012 - 19:37 #7
Ok tak jensenjs
Avatar billede MHougesen Nybegynder
30. juni 2012 - 10:42 #8
Jeg har lige købt DarkBASIC :D