Avatar billede Fulcrum Nybegynder
11. juni 2012 - 18:16 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

WD extern HD: Windows vil formatere istedet for at åbne

Hej Expertpanel
Min WD externe HD kan ses i Windows XP, men windows vil formatere istedet for at åbne. Under Comp. Adm. - Diskhåndtering står WD extern harddisk under G: drevet som: iIrden. Dog står der under filsystem intet. Jeg ved den kører NTFS.
Jeg har prøvet at skifte bogstav for drev uden held. Har mistanke om at det er driver software eller opdatering af hardware som er galt. Ja ved det godt. Ikke professor for at tro det.

For to dage siden lykkedes det mig at åbne HD. Men har forvirret mig selv til ikke at kunne gentage succeen. Er helt ny her. Her set alt for mange af de allerede gemte løsningsforslag. Så nu prøver jeg selv.

Kan i give mig en chance.

v.h. Fulcrum
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2012 - 20:45 #1
Det kan skyldes et problem med den smule elektronik, som er i boxen. Mange, også jeg, har oplevet at harddisken kørte udmærket når den kom ud af boxen og blev sat direkte (med kabel) til USB.
Jeg kan selvfølgelig ikke sige at det også gælder her, men finder du ikke ud af andet, så prøv det. Desværre er boxe ofte sat sådan sammen, at de skal brækkes op.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juni 2012 - 20:52 #2
Hej Fulkrum og velkommen.
Har du kommet til at trække stikket ud på den medens der blev skrevet til disken?
bruger du sikker fjernelse af hardware når du kobler den fra?
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2012 - 23:10 #3
#2 Jeg tænkte også på partitions tabellen, Men når der står at disken er i orden, skulle det vel ikke være det?
Avatar billede Fulcrum Nybegynder
12. juni 2012 - 00:12 #4
Av Av... udstillet som den utålmodige bruger med en alt for langsom maskine. Hmmm ... altså for 5 min siden trak jeg altid bare stikket ud, men det gør jeg aldrig mere. Det var nu ikke det som skete. Jeg slukker altid bare maskinen.

Hvor er det rart at nogen gider hjælpe. Mange tak.
Fulcrum
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2012 - 00:19 #5
Ok, ja teoretisk set skulle man kunne tage USB stik ud, uden videre, med mindre man i Enhedshåndtering har valgt noget andet. Men i praksis går det somme tider galt, så det er bedre at bruge sikker fjernelse. Ja nu må du jo se, om du vil åbne boxen:)
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2012 - 00:27 #6
Men for nu at være helt sikker på om det ikke er en manglende partitions tabel, så prøv at downloade dette gratis program.
Gå op for oven, under "WIZARD" og tryk for undersøgelse af mistede partitioner, og lad programmet gøre det Automatisk.
http://download.cnet.com/EaseUS-Partition-Master-Home-Edition/3000-2248_4-10863346.html?tag=mncol;2#editorsreview
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2012 - 00:31 #7
Ps. Hvis du prøver programmet, behøver du ikke, under installationen, at udfylde det med navn osv.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juni 2012 - 08:48 #8
Enig i #6.
Jeg ved ikke om den vil skrive at disken er i orden, hvis den har mistet partiton. Det kommer vel an på i hvilken grad det er.
Jeg havde prøvet at se om Easeus kan klare det.
Jeg har prøvet med denne her engang:
http://www.easeus.com/partition-recovery/
som sikkert er noget af det samme som i #6
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2012 - 10:52 #9
#8 Ja det er det samme, bortset fra at den du har er ver.5 og den nyeste er ver.9.
Et af problemerne med en ekstern HDD i en box er jo at der er lidt elektronik imellem HDD og USB. Så derfor registreres somme tider en forbindelse, som kun er en forbindelse til elektronikken og ikke til HDD. Så spørgsmåler er så her, hvad det er som er i orden. Det ved du sikker i forvejen, men jeg går ud fra, at Fulcrum også læser det.
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2012 - 11:07 #10
Ps. Der er noget helt galt med Eksperten. Mine overvågninger forsvinder igen og igen. Så hvis jeg ikke svarer på noget, er det fordi jeg ikke får nogen mail om det. Virkelig frustrerende.
Avatar billede pstidsen Novice
12. juni 2012 - 11:35 #11
#10: Husker du at klikke på ALLE links i de mails du får? Ellers ryger du af.
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2012 - 11:52 #12
Ja det gør jeg altid. Men hvis der ikke kommer mail kan en spørger jo tro, at jeg har droppet ham/hende, så derfor ser jeg efter i de seneste spørgsmål. Jeg har nu ikke deltaget i så mange.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juni 2012 - 12:28 #13
Inden man begynder at skille noget ad, skulle man måske også prøve at fjerne alt hvad der har med usb at gøre i enhedshåndteringen. Genstarte pc og herefter prøve at sætte enhederne i en ad gangen så drivere bliver genindlæst. Har en gang set at dette var problemet.
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2012 - 12:41 #14
Jo det kan man da godt, men hvis anden USB tilslutning kører korrekt, skulle det ikke være nødvendigt. Men nu får vi jo at se om spørger stadig er med og eventuelt har afprøvet noget.
Avatar billede Fulcrum Nybegynder
12. juni 2012 - 16:31 #15
Haløj Experter
  Jeg er stadig ved WIZARD #6, men jeg nyder at læse de spændende indput. Er taknemlig for at nogen gider at interessere sig for andres problemer. Jeg er ikke selv kyndig inden for EDB, men det giver et kick at løse sine egne problemer.
Jeg har taget plastic kabinettet af min externe harddisk. Siger lidt om hvor let påvirkelig man er. Selvfølgelig har det noget at gøre med at den bliver for var og ikke kan ånde... Men jeg er overbevist om at det ikke er problemet.

Nu vil jeg køre det wizard program... så lader jeg høre fra mig. Jeg arbejder ikke så hurtigt. Men det er sjovt... Jeg er meget taknemlig... Ok.. I får en melding
Fulcrum
Avatar billede Fulcrum Nybegynder
12. juni 2012 - 17:53 #16
Til expertpanel: Kortoggodt, Jeg kører XP pro her...
Ladies and Gentlemenn: "We got him".
Success. Jeg downloadede EASEUS jf. #6 og 8. EASEEUS var det letteste program at downloade. Helt præcist EASEUS partition recovery. Instalerede og programmet guidede mig gemmen resten. Dvs. det er ikke alt jeg forstår. Programmet fider min externe HD og begynder en fast søgning på drivet efter partition stier der er beskadigede. Det tager et stykke tid at scanne 750 MB, men det lykkedes, og den bad mig om at vælge en partion at overskrive. Jeg valgte rigtigt... ud fra devisen: Gør et eller andet.! Og så åbnede den min HD. Alle filer er accessible. Jeg er glad.

Jeg er sikker på at I kan forklare hvad der egentlig sker i processen. Mit problem er en højdespringer. Jeg kender mange som støder på dette problem. Tid jeg har brugt: 3 dage + Mcdonals + 3 l SODAVAND OG IS.

Det med points... hvad er det for noget???

Med venlig hilsen Fulcrum
Avatar billede Fulcrum Nybegynder
12. juni 2012 - 18:03 #17
Whaaau.. Var lige ved at glemme det vigtigste.
Easeus skriver efter at have åbnet HD:"EASEUS partition recovery has successfully undeleted the lost partitions. You may browse the recovered partitions with windows explores now."

Hvad betyder det. Hvad skal jeg gøre for at problemet ikke opstår igen.

Fulcrum
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2012 - 18:38 #18
" den bad mig om at vælge en partition at overskrive. Jeg valgte rigtigt." Du mener vel Recover?
"You may browse the recovered partitions with windows explores now."
Det betyder bare at nu kan du se dine date i windows.

Alle partitioner har en lille fil, en partitionstabel, som gør at windows kan se den. Den tabel kan mistes og dermed kontakten til windows. Det var åbenbart det der skete med din disk. Det kunne Easeus se, og skrev bare en ny.
Det var 22061 som foreslog den løsning, så du beder ham om at lægge et svar, som du bagefter accepterer. Det svar du selv har lagt, ignorerer du bare. Jeg selv interesserer mig ikke for point.
Til lykke med resultatet:)
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juni 2012 - 19:52 #19
Godt det kom til at virke.
"EASEUS partition recovery has successfully undeleted the lost partitions. You may browse the recovered partitions with windows explores now."
betyder at programmet har gendannet filtabellen, og at du med Windows explorer kan tilgå dine filer og åbne dem.

For at du ikke skal komme derud igen er det vigtigt du ikke trækker den ud, medens der skrives til den.
De gøres bedst med sikker fjernelse af hardware.