Avatar billede Mfede Nybegynder
28. maj 2012 - 20:14 Der er 3 kommentarer

Datastik/adsl i stedet for telefonstik

Jeg ønsker at sætte adsl stik op hvor telefonledning kommer ind i mit hus.
Spørgsmålet er hvilke og hvor mange af ledningerne jeg skal bruge? Jeg skal ikke have fastnet telefon.
Jeg har datastik med telefonstik fra andet værelse som jeg kan bruge. Jeg har også forsøgt med den blå og røde, som umiddelbart blev brugt i den eksisterende løsning. Det virker bare ikke.
Tænker også om der gælder noget specielt i 1. Samling eller lign?
Håber der er nogen derude der kan hjælpe mig...
Avatar billede thov Forsker
28. maj 2012 - 20:19 #1
Hvor er kabelmodemet i din opstilling ?
Sådan en kan du nemlig ikke undvære.
Avatar billede Mfede Nybegynder
28. maj 2012 - 20:25 #2
Planen er at jeg så vil sætte skillefilter og efterfølgende router op til det datastik, så kan jeg på den måde få netværk, og pille gamle telefonstik ned i hele huset...
Avatar billede thov Forsker
28. maj 2012 - 21:27 #3
Forklaringen må ligge i den lille 'fordeler' som sættes i vægstikket, og som har udtag til telefon og data.

Havde jeg haft en, havde jeg brækket den op og kigget :-)