Avatar billede petert Forsker
14. maj 2012 - 11:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problem med at få HP printer instaleret via netværk

Hej Alle
Jeg har geninstaleret min HP software til en printer HP Officejet pro 8500A (produktnr.CM755A)på min bærbare. printeren har virket før også trødløst.
Jeg har imellemtiden fået nyt Net TDC HomeDUO
Under instalationen kan min bærbar ikke se min printer hverken over alm ethernet eller trådløst (printeren er også en trådløs printer)
Jeg tror det er fierewall i TDC routeren der driller.

Hvordan kan jeg komme videre/fejlfinde?
Hvordan kan jeg slukke fierwall,en under instalationen?

MVH
Petert
Avatar billede sadolin1978 Novice
14. maj 2012 - 12:59 #1
er printeren på samme netværk som dig eller sagt på en anden måde er i inde for samme adr. område
Avatar billede petert Forsker
14. maj 2012 - 13:03 #2
Ja printeren er på samme netværk
Printeren er sat til via netkabel, men denne er også en trådløs printer.
Jeg har 4 udgange på min homebox
1. til printer
1 stationær
1.bærbar
Avatar billede sadolin1978 Novice
14. maj 2012 - 19:40 #3
hvad hedder dine IP adr. på computerne og hvad hedder den på printeren ?? er printeren på kabel eller køre du trådløst på den
Avatar billede petert Forsker
14. maj 2012 - 21:29 #4
På printeren hedder den 192.168.1.12
Jeg ved ikke hvor jeg finder den på min bærbar

Printeren er forbundet via kabel på den stationære Virker fint her.
Fra min bærbar har jeg kabel til netværket med det har tilligere virket fra bærbar til printer via trådløst

Når jeg kører opsætning af trådløst netværk på printeren, siger den Printeren er tilsluttet det trådløse net.(jeg har gjordt dette 3 gange i dag.)

Det mærkelige er at hvis jeg søger på nette fra min bærbar kommer der ingen ting frem
Hverken printer eller min stationære (deres ip adresser)

Giver dette nogen mening??

MVH
Petert
Avatar billede petert Forsker
14. maj 2012 - 21:39 #5
Jeg har lige kørt er guide fra HP
" hvis man vil konverterer en printer fra USB forbindelse til Trådløst.
Når jeg kører den siger guiden med det samme "programmet har fundet at printeren er oprettet trådløst" jeg bliver så bedt om jeg vil fortsætte med at kører denne printer trådløst, her svarer jeg ja og så fryser instalationen (efter lang tid tjekker jeg Programmet svarer ikke)

MVH
Petert
Avatar billede sadolin1978 Novice
15. maj 2012 - 09:23 #6
nu er vi lidt længere ude end jeg kan være med på her.
Men jeg håber der er andre der evt. kan hjælpe, for jeg bliver desværre nødt til at melde pas
Avatar billede petert Forsker
21. maj 2013 - 19:08 #7
tak for svar læg et svar så vi kan lukke dette
Tak for hjælpen
Petert
Avatar billede petert Forsker
24. oktober 2013 - 09:56 #8
Jeg lukker dette
læg et svar
Tak for hjælpen
MVH Petert