Avatar billede DonSkoD Juniormester
07. maj 2012 - 12:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Se hvilke logon-oplys. der er benyttet op mod server fra bærbar?

Hej E

Vi har en printserver, som vores elever kan koble op imod fra deres bærbare PC'er vha. deres AD-login. De logger på vores trådløse netværk og skriver \\printserver i Kør... på deres bærbare PC'er, hvorefter de dobbelt klikker på printeren, som så installerer sig på deres PC'er.

Mit spørgsmål er:
Hvordan kan jeg se (på elevens bærbar) hvilke logon-oplysninger eleven har brugt op i mod vores server? (Ikke gemte logonoplysninger).

Vi har Follow-Me print, hvilket vil sige at eleverne printer til en "sky" og så kan hente deres print hvor som helst på skolen - de undrer sig over at de ikke kan se deres print i printkøen, når de printer, og jeg mistænker at de muligvis ikke er logget på serveren med deres egne legitimationsoplysninger, hvilket forklarer hvorfor de ikke kan se deres print i køen.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
07. maj 2012 - 17:59 #1
en printkø er typisk dedikeret til en specifik printer, men med follow-me print er printet ikke sat i en kø før brugeren vælger hvilken printer der skal benyttes.
Avatar billede DonSkoD Juniormester
08. maj 2012 - 08:30 #2
Ja - jeg mener også den printkø som vises på displayet, når eleven logger sig på en printer.. (listen over de dokumenter, som de har sendt til printeren).
Avatar billede DonSkoD Juniormester
24. maj 2012 - 14:29 #3
Lukker grundet ingen brugbare svar.