Avatar billede lisc Juniormester
07. maj 2012 - 09:39 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Formular begrænser antal tegn i notatfelt

Hej.
Min tabel har et notatfelt med plads til 60.000 tegn, og hvis jeg taster direkte ind i tabellen er der fint plands. Jeg har så lavet en formular som brugerflade til indtastning, men når jeg taster ind der, begrænses antallet af indtastninger så snart jeg gemmer posten.
Der er rigelig plads i indtastningsfeltet og under egenskaber står der fint \60000 under format.
Er der nogen er kan hjælpe mig videre her?

Vh
LSc
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
07. maj 2012 - 09:45 #1
Hvis det er et memofelt så er antal tegn i tabellen 65,536 og det er ikke noget du umiddelbart kan ændre.

Men hvis du begynder at lave format på det, så er du ude efter problemer. Nogle er beskrevet her:

http://allenbrowne.com/ser-63.html
Avatar billede lisc Juniormester
07. maj 2012 - 10:06 #2
Hmmm, øv. Det vil sige at man simpelthen ikke kan have et indtastningsfelt i en formular der giver plads til mere end 255 tegn? Eneste work-around ville så være at lave flere felter. Eller har du andre ideer?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
07. maj 2012 - 16:23 #3
Hvis du 'bare' har et memofelt i din database uden nogen form for formatering og andre fiks fakserier og så laver et felt i en formular til at rette det i, så er der altså ikke nogen begrænsninger før du når de 65K tegn

Jeg har lige lavet en prøve og indsat lige omkring 55k tegn uden problemer
Avatar billede lisc Juniormester
08. maj 2012 - 14:10 #4
Jamen det vil jeg mene er det jeg har.

Først havde jeg et tekst felt i tabellen, som jeg havde lavet om til et notat felt. Det slettede jeg så for at sikre mig at der ikke lå noget skjult fikumdik og oprettede så en nyt felt i tabellen og et nyt felt i formularen, men stadig, når jeg gemmer indtastningen - vupti, så cutter den alt over 255 tegn :0(
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
08. maj 2012 - 18:32 #5
Hvis det er muligt så prøv at lave en .zip af din db og send den til mig på  oz8hp @ hotmail . com  med en lille forklaring på hvilket felt det er. Så skal jeg prøve at kaste et blik på det.
Avatar billede lisc Juniormester
09. maj 2012 - 08:12 #6
Super - tak! Det gør jeg med det samme :0)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
10. maj 2012 - 06:05 #7
Havde lige 5 min her til morgen mens kaffen blev indtaget

Hvorfor er det at du har \60000 til at stå uder format både i tabel, form og rapport?  Hvis du fjerner det, så virker det som det skal. Jeg prøvede for sjovs skyld at paste en tekst på 4200 tegn ind, og det viser den fint så.

Du bør for resten også lige sætte din db til at 'Compact on close' - den fil du sendte mig var på >20 mb men når den er compacted så fylder den <4 md

PS: jeg kan godt lide det billede du har på din indtastningsform. Der er jeg gået forbi mange gange når jeg har været på camping i Tønder :-)
Avatar billede lisc Juniormester
10. maj 2012 - 10:53 #8
Yes, det virker jo bare :0)

Tusind tak for hjælpen!
Kan du ikke lige sende et "svar" så jeg kan tildele points?

Ja, billedet ville dog have været endnu bedre hvis der var løbet vand over spunsvæggen ;0)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
10. maj 2012 - 15:57 #9
Vi har camperet i en hytte på Tønder camping i 13 år i træk i denne omgang. Men nu fjerner de efter sigende hytterne, så vi rykker til Sønderborg i stedet.
Jeg har dog altid været glad for at komme i Tønder - jeg kom også på campingpladsen som barn.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
12. maj 2012 - 16:55 #10
Tak for point
Avatar billede lisc Juniormester
12. maj 2012 - 16:57 #11
Ja, værden er lille engang i mellem :0)
Jeg er vokset op her og er så vendt tilbage efter at have være lidt omkring.
Tak for hjælpen :0)