Avatar billede mefuzzy Nybegynder
19. april 2012 - 22:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvor stort skal skrivebordet være?

Her tænker jeg på dybde, altså skrivebordets bredde.
Hvor stort skal denne være når bordet skal bruges med monitor, tastatur og mus?
Det giver sig selv at det kommer an på størrelsen af skærmen, men regn med en størrelse på 20-24". Forvent bredder på 60 og 80 cm.
Avatar billede mireigi Novice
19. april 2012 - 22:47 #1
Det minimale må være 80x60 (BxD).

Selv foretrækker jeg 110x70, men smag og behag er forskellig.
Avatar billede mefuzzy Nybegynder
19. april 2012 - 23:25 #2
#1
Det er nemlig smag og behag, men jeg tror at du det skal være et sted mellem 70 og 80 cm for at kunne sidde behageligt med mus og tastatur.
Avatar billede mireigi Novice
19. april 2012 - 23:49 #3
Dybden (front til bag):

10 cm til håndled/albuer/arme
30 cm til tastatur
20 cm til skærmfod

60 cm dybde i alt.

Og så vil du typisk gerne have lidt ekstra plads, så du kan flytte tastaturet frem og tilbage.

10 cm til "buffer"

70 cm må være det minimale i dybden.

Bredden (højre til venstre):

40 cm til tastatur
20 cm til mus
10 cm til afstand mellem tastatur og mus

70 cm bredde i alt.

Derudover er det rart, hvis du har lidt ekstra plads mellem kanten af bordet og tastatur og mus.

20 cm til "buffer" (10 i hver side)

90 cm må være det minimale i bredden.

Jeg har så lidt ekstra plads i bredden, så jeg kan have et glas og kande vand stående, uden at være bekymret for, om jeg vælter det ned.
Avatar billede mefuzzy Nybegynder
04. maj 2012 - 19:32 #4
[Lukket]