Avatar billede erlandsen Seniormester
19. april 2012 - 08:51 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med MS Access 2003 database i MS Access 2010

Vi har en database som er lavet i Access 2003 og er nu blevet opgraderet til Access 2010 og får følgende fejl når vi forsøger at åbne databasen:

MS Access databasen eller projektet mangler en reference eller indeholder en brudt reference til filen "MSCAL.OCX" version 7.0.
Hvis du vil sikre at databasen eller projektet fungerer korrekt skal du rette referencen.

Hvor skal vi rette dette?
Avatar billede mugs Novice
19. april 2012 - 09:36 #1
Prøv at åbne din VBA-editor og kontroller, at der ikke står ordet 2Mangler" ud for en reference. Gør der det, skal du sætte et checkmærke i boksen tl venstre.

Referencerne finder du i menuen To0ls > References. Du må ikke have fejlmeddelelser kørende.
Avatar billede erlandsen Seniormester
19. april 2012 - 12:07 #2
Hej mugs!

Tak for hurtigt svar!
Nu er der jo rigtigt mange tilgængelige referencer - men umiddelbart kan jeg ikke se nogen der står "mangler" ud for...
Avatar billede mugs Novice
19. april 2012 - 13:18 #3
Kan du finde den som fejlmeddelelsen omtaler?
Avatar billede terry Ekspert
19. april 2012 - 19:36 #4
If you still have a 2003 version you will be able to see the location of the file Under Tools+References. Then in 2010 version agian under Tools+References you can add the Reference by pressing the Browse button.

You might alos be able to find it as an ActiveX control in the ActiveX Controls you can find in the tools ribbon, or maybe a replacement for it
Avatar billede terry Ekspert
19. april 2012 - 19:39 #5
you might find this link interesting. The calender control isnt shipped with Office 2010/Access

http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/officeitpro/thread/29a50b8f-70f4-4b1d-a29b-4bad20de42a2
Avatar billede erlandsen Seniormester
19. april 2012 - 20:22 #6
thanks both of you!
Avatar billede terry Ekspert
19. april 2012 - 21:12 #7
selv tak