Avatar billede gr8m8 Novice
17. april 2012 - 11:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Udtrække data fra 2 tabeller med samlet output i CSV

Hej Eksperter.

Jeg er i den situation at jeg skal udtrække data fra 2 tabeller i samme database, som skal samles i en CVS fil.

Jeg ved hvordan man udtrækker fra en tabel, men er i tvivl om hvordan jeg tilføjer den anden, samt de felter den skal eksportere.

Jeg bruger den her:
SELECT id_manufacturer,reference,price,active INTO OUTFILE '../../../../www/export.csv' FIELDS TERMINATED BY ';' ENCLOSED BY '' ESCAPED BY '\\' LINES TERMINATED BY '\n' FROM ps_product WHERE active = 1;

Håber en venlig sjæl kan hjælpe :-)
Avatar billede majbom Novice
17. april 2012 - 12:47 #1
har de 2 tabeller relation til hinanden?

kan du ikke smide tabelstrukturen? bare de felter der skal hentes ud og en evt. relation
Avatar billede gr8m8 Novice
17. april 2012 - 15:33 #2
Tak for din besvarelse splazz.

Tabellerne har det med hinanden at gøre at ps_products indeholder generelle oplysninger om produkterne, såsom: ID, manufacturer id, price, weight osv.

Tabellen ps_product_lang indeholder produktnavn, urlomskrivning osv.

Jeg skal bruge f.eks. id, pris og vægt fra "ps_product" og url, navn fra "ps_product_lang"

Info fra begge tabeller skal udtrækkes samlet i en CSV fil.

Håber dette hjælper :-)
Avatar billede gr8m8 Novice
17. april 2012 - 15:37 #3
Eksempel på udtræk baseret på ovenstående:

id | pris | weight |      url    |  navn
1    99      2      www.ja.dk    mitprodukt
Avatar billede arne_v Ekspert
18. april 2012 - 01:35 #4
Saa skal du vel lave en JOIN mellem de 2 tabeller.
Avatar billede majbom Novice
18. april 2012 - 08:07 #5
det lyder som en prestashop?

SELECT p.id, p.price, p.weight, l.name, l.url FROM ps_product p JOIN ps_product_lang l ON p.product_id = l.product_id
Avatar billede gr8m8 Novice
18. august 2012 - 09:15 #6
Hej Splazz.

Dit forslag hjalp rigtig meget, så smid gerne et svar.

Undskyld den lange svartid.
Avatar billede majbom Novice
18. august 2012 - 09:49 #7
kommer her :)
Avatar billede majbom Novice
18. august 2012 - 20:57 #8
tfp :)