Avatar billede Slettet bruger
12. april 2012 - 14:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan henter jeg en tekst fra min MySQL Database ind på min hjemmeside?

Jeg har brug for hjælp, til at importere en tekst fra min database.

Jeg prøver at lave et opdaterings system til min hjemmeside jeg har problemer med at skrive en tekst ind og få den indskrevet på min database, og få teksten fra databasen til at vises på min index.php

Odaterningerne bliver skrevet fra admin-siden men jeg ved ikke hvordan jeg skal få ført teksten ind på min database

Opdateringerne må gerne være i kronologisk rækkefølge med den nyeste øverst og ældst nederest

Min table har 2 kolonner id og text (skal jeg evt. tilføje flere kolonner "date" osv)
- text's datatype er text

Jeg er ikke særlig øvet i php men er i fuld gang med at lærer det, så jeg har brug for en del hjælp. Jeg håber i vil hjælpe mig, enten med selve programmeringen eller links til sider hvor jeg selv kan lærer det.

-Nikolaj
Avatar billede KHHP Juniormester
12. april 2012 - 14:39 #1
Denne skulle kunne gøre det:
<?php
include 'inc/connect.php';
$data = mysql_query("SELECT * FROM nyheder" ) or die(mysql_error());

while ($info = mysql_fetch_array($data))
  {

echo '<p>'$info['text']. '</p>';
?>

Her henter den kode du skal bruge. Og husk at lave en connect.php:
<?php
$server = "localhost";
$brugernavn = "root";
$kode = "";
$db = "eksamen";

mysql_connect($server , $brugernavn , $kode) or die(mysql_error());
mysql_select_db($db)or die(mysql_error());
mysql_set_charset('utf8');
?>
Avatar billede KHHP Juniormester
12. april 2012 - 14:40 #2
Hovsa.
Glemte lige den sidste } i den øverste kode:
<?php
include 'inc/connect.php';
$data = mysql_query("SELECT * FROM nyheder" ) or die(mysql_error());

while ($info = mysql_fetch_array($data))
  {

echo '<p>'$info['text']. '</p>';
}
?>
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2012 - 16:03 #3
Der er en fejl i linjen

echo '<p>'$info['text']. '</p>';

Min Wamp-server kan ikke læse den
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2012 - 16:30 #4
WAMP-serveren skriver "Parse error: syntax error, unexpected T_VARIABLE, expecting ',' or ';' in C:\wamp\www\KingdomCraft\index.php on line 33" når jeg prøver at indlæse index.php
12. april 2012 - 16:57 #5
Prøv med echo '<p>'.$info['text']. '</p>';

Altså et punktum efter '<p>'
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2012 - 18:39 #6
Tak for hjælpen :D nu virker det 100%
12. april 2012 - 20:27 #7
SOIOPro, det var godt det virkede.  Nu skal du også have spørgsmålet til at virke.  For at lukke spørgsmålet og afgive de udlovede points skal du acceptere dette svar ved at sætte 'flueben' ved 'accepter dette svar' og derefter klikke på feltet 'accepter svar og afgiv points.'  Det vil sige hvis du mener det er mit indlæg der var til hjælp.  Du kan også vælge at bede andre bidragydere om at oprette svar og så når svaret kommer acceptere dem begge.
12. april 2012 - 22:30 #8
Det sidste skulle have været et svar.
15. april 2012 - 11:49 #9
S010Pro, hvad er din videre hensigt med denne tråd?  Du synes at have fået dit problem løst, og så er tiden inde til at lukke spørgsmålet og afgive points.  Du har svar fra mig, #8, og hvis du vil give points til andre skal du bede disse om at oprette svar.  Kom ind.