Avatar billede Hans1 Praktikant
15. februar 2012 - 19:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ajax GET funktion

Hej

Er det muligt at lave en Ajax GET funktion som dynamisk indlæser nyt indhold i et div tag.
Så der kommer til at stå index.php?load=noget i adresse feltet men hele siden er ikke indlæst kun teksten.
Avatar billede olebole Juniormester
15. februar 2012 - 19:20 #1
<ole>

Nej, det kræver et sideskift

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
15. februar 2012 - 19:22 #2
Du kan få index.php#load=noget med:

location.hash = "load=noget";

- men det er jo noget andet
Avatar billede Hans1 Praktikant
15. februar 2012 - 19:28 #3
Okay så enten viser det bare det samme i adresselinien eller også viser den # til sidst.
Avatar billede Hans1 Praktikant
15. februar 2012 - 19:31 #4
Fx på Facebook når jeg er inde under: Kontoindstillinger
Hvis jeg trykker rediger på mit navn viser den noget andet i adresselinien og nyt indhold men det liger ikke at facebook indlæser logo & grafik.
Avatar billede olebole Juniormester
15. februar 2012 - 20:49 #5
Nej, 'den' viser ikke noget. Det er noget, du selv sætter med location.hash.

Hvad 'Fjæset' gør, ved jeg ikke. Jeg har ikke en konto og har intet at bruge en til. Én ting er dog hinsides debat: Fremkommer der en querystreng - altså noget i stil med index.php?load=noget, kan det kun være fremkommet ved et sideskift  =)
Avatar billede Hans1 Praktikant
16. februar 2012 - 12:02 #6
Okay findes der så noget javascripts som ikke indlæser baggrundsbilledet hver gang ved sideskift?
Avatar billede olebole Juniormester
16. februar 2012 - 15:12 #7
Nej, et sideskift er et sideskift - og et JavaScript fungerer i det dokument, det ligger i. Alt skiftes ved et sideskift
Avatar billede Hans1 Praktikant
16. februar 2012 - 17:50 #8
Okay. Smid et svar Ole.
Avatar billede olebole Juniormester
16. februar 2012 - 17:58 #9
Ellers tak, jeg samler ikke point. Læg selv et svar og accepter det, så tråden lukkes  =)
Avatar billede Hans1 Praktikant
17. februar 2012 - 13:03 #10
Okay.