Avatar billede mads375 Juniormester
25. januar 2012 - 23:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

CSS og svar til Arne

Hej Arne.

I den anden tråd spurgte du om hvilke sprog vi skulle igennem de næste 7 uger, og det er:

    HTML og stylesheets
    XML og skemasprog (DTD og XML Schema)
    transformation af XML data (med f.eks. DOM, XPath og XSLT)
    WWW og kommunikationsprotokoller (HTTP, TCP)
    Web services (f.eks. Java Servlets, JSP)

Kan jeg bruge Eclipse EE til det hele her?

Iøvrigt lige en sidste ting. Jeg kan ikke rigtig finde der hvor jeg kan create et CSS dokument.
Avatar billede mads375 Juniormester
25. januar 2012 - 23:12 #1
Indsætte CSS:

Højreklikke på Webcontent->new->other->web->css
Avatar billede arne_v Ekspert
25. januar 2012 - 23:16 #2
Ja - Eclipse i Java EE udgave er fin til den praktiske programmerings side af de emner.

Bemaerk at det vigtige nok er koncepter/teori og kode/sprog/API'er mens IDE trods alt kun er et vaerktoej. Du kunne lave det hele i notepad! (maaske ikke saa sjovt, men ...)
Avatar billede mads375 Juniormester
25. januar 2012 - 23:31 #3
Hejsa Arne.

Ja det er nemlig også hvad vores forelæser sagde idag faktisk. Det giver mig bare et godt overblik ved fx eclipse, istedet for at have alle mulige forskellige ting installeret, men det er nok også fordi jeg er nybegynder.

Jeg plejer også at lave HTML og CSS i notepad.

Nå, men mange tak for hjælpen, nu er jeg nogenlunde klar til imorgen. Ligger du et svar :-)

Mvh Mads
Avatar billede arne_v Ekspert
25. januar 2012 - 23:45 #4
Jeg synes at vi skal betragte dette som inkluderet i sidste spoergsmaal, saalaeg selv et svar og accepter dette.
Avatar billede mads375 Juniormester
06. februar 2012 - 13:30 #5
ok, tak :-)