Avatar billede mads375 Juniormester
25. januar 2012 - 21:25 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Eclipse og localhost

Hejsa igen.

Jeg har nu fået installeret Eclipse Java EE. På mit hold idag skulle vi installere tomcat til at køre vores forskellige sider vi laver på. Kan man ikke på en eller anden måde få eclipse til at bruge tomcat som server. Så hver gang jeg laver noget med webpage i eclipse, så kører det via tomcat http//localhost:8080 ?

Mvh Mads
Avatar billede arne_v Ekspert
25. januar 2012 - 21:32 #1
Der findes flere Tomcat plugins til Eclipse - du kan finde og installere indefra Eclipse.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. januar 2012 - 21:33 #2
Men vil du arbejde paa den maade?

Min anbefaling:
- build war fra Eclipse
- deploy war til Tomcat udenfor Eclipse
Avatar billede mads375 Juniormester
25. januar 2012 - 21:42 #3
Det er fandme irriterende. Jeg fandt ud af jeg havde tomcat 7 installeret, men eclipse tager kun tomcat 6. Jeg ville ind og slette stien til server i eclipse, men jeg kan ikke finde hvor.

Jeg har også prøvet at afinstallere eclipse for at få det væk, men det er glædeligt når jeg reinstallerer eclipse igen.
Avatar billede mads375 Juniormester
25. januar 2012 - 21:54 #4
Hver gang jeg prøver at tilføje tomcat, får jeg en fejl øverst i boksen:

http://imageshack.us/f/813/billede.jpg/

Hvad betyder det?
Avatar billede mads375 Juniormester
25. januar 2012 - 22:00 #5
Jeg får denne fejl, når jeg prøver at køre tomcat:

http://imageshack.us/f/818/billede1.jpg/

Det var egentligt også bare fordi alle andre på mit hold kørte tomcat, men de bruger heller ikke eclipse.

Er der en anden nem måde jeg kan tilføje en server herpå?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. januar 2012 - 22:08 #6
Fejlen i #4 er tilsyneladende et problem med at finde din Java - start med at definer denne.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. januar 2012 - 22:09 #7
Hvorfor ikke bare installere Eclipse og Tomcat separat og saa kopiere war filer fra Eclipse til Tomcat?

(kopieringn kan ogsaa gores inden fra Eclipse hvis det oenskes)
Avatar billede arne_v Ekspert
25. januar 2012 - 22:10 #8
PS: skal du lave simpelt JSP? JSF? Eller noget andet?
Avatar billede mads375 Juniormester
25. januar 2012 - 22:20 #9
Hej igen Arne.

Hvordan kopierer jeg war filer fra eclipse til tomcat? Af en eller anden grund kan eclipse kun køre "tomcat 6" og ikke tomcat 7. Når jeg prøver at starte serveren får jeg følgende besked:

http://imageshack.us/f/862/billede22.jpg/

Jeg mener jeg har prøvet det engang før, da jeg skulle bruge en app fra min telefon til at connecte med min hjemmeserver. Der fik jeg en fejl med at porten blev brugt af teamviewer mener jeg.
Avatar billede mads375 Juniormester
25. januar 2012 - 22:21 #10
Jeg skal iøvrigt lave rigtig meget forskellige. Vi får først introduktion til det imorgen, så vil gerne være forberedt med programmer osv.

Men sådan som jeg ved af er det rigtig meget. Jeg vil meget gerne lige vende tilbage med det, hvis det er.
Avatar billede mads375 Juniormester
25. januar 2012 - 22:27 #11
Iøvrigt jeg fik defineret mit java
Avatar billede arne_v Ekspert
25. januar 2012 - 22:37 #12
Fejlen i #9 antyder at du allerede har en Tomcat koerende.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. januar 2012 - 22:38 #13
Men som sagt anbefaler jeg lidt mere separation mellem Eclipse og Tomcat.

Du kan kopiere war fil med windows explorer (eller det Linux/MacOS X tilsvarende) eller automatisere ved et ant script inde fra Eclipse.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. januar 2012 - 22:39 #14
Java EE er et meget meget stort omraade, saa det er vigtigt at vide hvilken del du skal bruge.
Avatar billede mads375 Juniormester
25. januar 2012 - 22:49 #15
yes Arne, så virker det sku. Mange tak. Til andre der får samme problem, så følg Arne`s vejledninger, og kig evt på dette link:

http://www.youtube.com/watch?v=itr4r-CgZ6g

Arne, ligger du et svar?

Mvh Mads
Avatar billede mads375 Juniormester
25. januar 2012 - 22:50 #16
Hvis du ville lave CSS i eclipse, hvilken mulighed for dokument ville du så vælge?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. januar 2012 - 22:53 #17
Du kan vaelge at create CSS file.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. januar 2012 - 22:53 #18
og et svar
Avatar billede mads375 Juniormester
25. januar 2012 - 23:03 #19
mange tak :-)