Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2012 - 23:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mouseover med skift af billede + lyd

Jeg her helt på det rene med MouseOver effekt hvor 2 billeder skifter men er det muligt at tilføje lyd(Wav) på samme tid?
Avatar billede tobrukDk Novice
20. januar 2012 - 06:28 #1
Jeg tror hvis du skal have nogle "flere svar " så skal du nok skrive lidt mere om hvad du havde tænkt dig med det her og hvad ønsker du ud af alt det her ;)
Avatar billede KHHP Juniormester
20. januar 2012 - 07:31 #2
Dette burde kunne få lyden til at virke:
http://webdesign.about.com/od/sound/a/play_sound_oncl.htm
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
20. januar 2012 - 09:57 #3
Først og fremmest, bør du nok tænke over, hvem din målgruppe er. Din lydeffekt kan blive et irritationsmoment for brugeren, og derved skræmme dem væk fra dit site.

Hvis du vælger at benytte KHHP's link, skal du være opmærksom på at <embed> tag'et, ikke har været understøttet officielt før lanceringen af HTML5, og det er endnu ikke den gældende standard. Dermed ikke sagt at det med sikkerhed ikke vil fungere i browsere af ældre dato, da de selv har understøttet det i længere tid, men det er noget du bør være opmærksom på.

Men hvis du er ligeglad med ældre browsere, så kunne du jo også tage et kig på <audio> tag'et, som også er kommet med HTML5.

Nu er det aldrig en funktion jeg selv får brug for, men jeg ville nok selv benytte <object> tag'et.

"Jeg her helt på det rene med MouseOver effekt hvor 2 billeder skifter"

- hørt om CSS pseudo-klassen :hover? :)
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2012 - 17:51 #4
Det skal ikke bruges til noget, det er bare ren nysgerrighed om det kunne lade sig gøre.

Linket i #2 er kan ikke bruges da det er en single event og det er jo ikke noget problem at lave om det er lyd eller billede - men at det skal kunne foregå samtidigt.
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2012 - 08:22 #5
lukker