Avatar billede lone_a_p Praktikant
19. januar 2012 - 14:08 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Google Graph API - Bars series with value domain axis is not supported

I går virkede mine grafer fint, i dag gør de ikke på trods af, at jeg ikke har lavet nogen ændringer.

Jeg benytter mig af googles graph api, og får følgende fejl ved mine søjle-grafer:
"Bars series with value domain axis is not supported"

Kurve-graferne virker fint.

Domain axis er så vidt jeg ved x-aksen. Herudover forstår jeg faktisk ikke fejlmeddelelsen? Det kan jo ikke passe, at man ikke selv kan angive værdier på x-aksen. Det har jeg kunnet fint indtil i dag.

Mvh Lone
Avatar billede lone_a_p Praktikant
19. januar 2012 - 14:11 #1
Jeg håber selvfølgelig på, at nogen herinde vil hjælpe med at finde problemet - eller ikke mindst oversætte, hvad det helt præcist går ud på?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
19. januar 2012 - 14:29 #2
prøvede lige at google "Google Graph API - Bars series with value domain axis is not supported" http://www.google.dk/search?q=Google+Graph+API+-+Bars+series+with+value+domain+axis+is+not+supported
man har lige lavet noget om
3 link http://stackoverflow.com/questions/8916239/column-chart-with-date-axis-not-working
https://groups.google.com/forum/#!topic/google-visualization-api/1A-lfiFeLvc

et link til siden kunne måske også hjælpe, så vi kan se coden og fejlen
Avatar billede lone_a_p Praktikant
19. januar 2012 - 14:52 #3
Google må lige have opdateret sit index, jeg har søgt på samme, hvor den intet fandt andet end ordene spredt ud i dokumenterne.

Tusind tak - jeg gør klar til at dykke ;)
Avatar billede olebole Juniormester
19. januar 2012 - 15:02 #4
<ole>

"Google må lige have opdateret sit index, jeg har søgt på samme, hvor den intet fandt andet end ordene spredt ud i dokumenterne." >> Næppe, men til gengæld har andre nok fået samme problem som dig - på samme tid. Prøv at læg mærke til, hvornår spørgsmålene er oprettet. De par stykker, jeg tjekkede var oprettet 18. jan. 2012  *o)

Tjek i øvrigt altid, hvor gamle den slags informationer er, så du ikke spilder tid på evt. forældede info/rettelser

/mvh
</bole>
Avatar billede lone_a_p Praktikant
19. januar 2012 - 15:09 #5
ronols, du er en kæmpeskat! Problemet er allerede fikset :)

Det er sendt ud, at fikset kun er en midlertidig løsning, så jeg skal have fundet en permanent, så jeg ikke kommer ud i det igen.

Men så vil det da ikke genere mine besøgende så længe :)

Tusind tak, vil du være sød at lægge et svar til velfortjente point! :)

Jeg må se om jeg kan finde et eller andet sted, hvor de varsler updates, så man ikke pludselig står midt i det.

Mvh Lone
Avatar billede lone_a_p Praktikant
19. januar 2012 - 15:14 #6
Hej ole,

Tak, jeg bemærkede godt nok datoen - og gør det altid ... fordi jeg i bakspejlet har spildt et par timer på den konto! ;)

Men de må jo netop have fundet indlæggene imellem at jeg selv søgte og indtil ronols søgning, for jeg søgte på fejlens præcise ordlyd. Det plejer at give bonus men denne gang gav det intet. Derfor :)
Avatar billede lone_a_p Praktikant
19. januar 2012 - 15:25 #7
Den midlertidige løsning var i øvrigt (hvis andre kan bruge den) at tilføje "strictFirstColumnType: false" til "var options".

Solution in English:
add "strictFirstColumnType: false" to "var options"
(attention: the solution is only temporary)
See: stackoverflow.com/questions/8916239/column-chart-with-date-axis-not-working
Avatar billede lone_a_p Praktikant
19. januar 2012 - 15:36 #8
Anbefalet løsning af Google: convert data-type to string

Samme resultatet - dette blot længerevarende ;)
Avatar billede lone_a_p Praktikant
19. januar 2012 - 15:37 #9
min type var "date", det får vist en anden betydning fremover, hvor det bliver mere en tidslinje, hvor punkterne kan være imellem x-aksens punkter ... altså så grafen ses i "realtid".

Se: http://code.google.com/intl/da/apis/chart/interactive/docs/customizing_axes.html#Help
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
19. januar 2012 - 15:39 #10
@lone_a_p tak for tilbudet, men jeg springer point over, det opslag er ikke værd at tage point for
læg selv et svar så tråden lukkes
Avatar billede olebole Juniormester
19. januar 2012 - 15:41 #11
"Men de må jo netop have fundet indlæggene imellem at jeg selv søgte og ..." >> Nuvel, det er vist bare en strid om ord og småmisforståelser, grundet diskusionsmediet her  *o)
Avatar billede lone_a_p Praktikant
28. juni 2012 - 21:55 #12
lukket