Avatar billede Tani Nybegynder
03. december 2011 - 19:16 Der er 6 kommentarer

Windows kommer ikke frem, når jeg tænder for min computer.

Hej.

Når jeg tænder computeren kommer windows ikke frem, men fejlsikkerhedstilstand. Jeg skriver hvad der kommer frem:

Windows indlæser filer..  Det er sort skærm hvor nedenfor står windows indlæser filer.
Så dukker der blå skærm. Musen dukker først, hvor derefter dukker der System Recovery Options en grå kasse.
Inden i kassen står Select a keyboard layout: Danish og jeg trykker på next.
Så kommer der Statup reoair is checking your system for problems. Der står :
"If problems are found, startup repair will fix them automatically. Your computer might restart several times during this process osv....
Så kommer der Startup repair cannot repair this computer automatically.
Nedenfor star der: Sending more information can help Microsoft create solutions.
Der star to muligheder man kan vælge imellem.
1.    Send information about this problem(recommended)
2.    Don't send.

Der star nederest: View problem details.

Når jeg trykker kommer der :
Problem signature
Problem event Name:
Problem signature 01:    Autofailover

Problem signature 10:
OS version:
Locale ID:

Read our privacy statement:

http/:go.microsoft.com/fwlink/?linkid=50163&.clcid=0x0409
og når jeg trykker på linket, så står der windows cannot find linket, make sure you typed te name correctly and then try again.

Det slutter med, at der kommer endnu en grå kasse hvor der står

Windows cannot repair this computer automatically( overskrift)

If you have recently attached a devise to this computer, such as a camera or portable music palyer, remove it and restart your computer, If you continue to see this massage, contact ypur system administrator or computer manufacturer for assistance.
Clink finish to exit and shut down your computer.

Nedenfor star der to link som man kan trykke på. View diagnostiv and repair detals.
View advanced optios for system recovery and suppert.

Der star to knap, finish og cancel, jeg trykker på finish, og den slukker. 

Hver gang jeg tænder computer kommer fejlsikkerhedstilstand igen og igen, og der sker ikke noget nyt. Der er noget i computeren som betyder så meget for mig at jeg ikke vil miste .. Jeg har virkelige brug for hjælp...

Jeg har en HP computeren...

Vil i ikke være sød at prøve at hjælpe mig. Windows kommer slet ikke frem, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, jeg flipper ud. Er meget ked af det...
03. december 2011 - 19:29 #1
Velkommen til ...

Jeg kan godt forstå, at du som ny bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du burde oprette dit spørgsmål under en anden mere passende kategori
www.eksperten.dk/spm/Generelt-IT/Andet/

www.eksperten.dk/faq#faq-2-2 ?
Passer denne beskrivelse på dit spørgsmål?:
- NB.: KUN spørgsmål "om" Eksperten i denne kategori. For at få et hurtigt og præcist svar, find den bedst egnede kategori !!!!

http://gratisupload.dk/vis_billede/63279/
http://gratisupload.dk/vis_billede/667708/

Til slut skal/bør du lige at lukke dette spørgsmål, ved selv at lægge et [svar] og efterfølgende sætte flueben i firkanten accepter og afgiv point til dig selv.

---
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2011 - 19:33 #2
Det ser ud som om du har windows 7 ? Hvis så, så set  windows DVDèn i og lad den lave en repair. Hvis det ikke hjælper, så lav en geninstallation, hvor du beholder dine data.
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2011 - 19:35 #3
Øv Karise kunne du ikke have skrevet det fo 2 minutter siden, jeg ser ikke efter katagorien:)
Avatar billede Tani Nybegynder
03. december 2011 - 19:39 #4
Tak Karise. Ja, jeg er ny og kender ikke til hjemmesiden. Jeg søgt hjælp ind på google og fandt frem til dette hjemmeside.

Jeg har brug hjælp... :( Jeg ved ikke hvad jeg skal gør...

Jeg har windows Vista. Valbycom. Jeg har ikke fået en CD med da jeg fik købt min bærbar..
03. december 2011 - 19:47 #5
Ref #4 - denne kategori er for FEJL ved brug af HJEMMESIDEN www.eksperten.dk ... og det er vist ikke det der er tilfældet her ?

Du kan med fordel bruge kategorien
www.eksperten.dk/spm/Styresystemer/Workstation/Windows-Vista/ DER er Vista 'folkene' til dig ...

Genopret spørgsmålet der!!!
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2011 - 19:49 #6
Hvis du har købt en bærbar med windows, så ligger der sandsynligvis en recovery på din harddisk. Har du noget vigtigt du vil redde? ellers prøv at trykke F2 når du genstarter, så skulle du få muligheden for en geninstallation. Se også om du kan brænde den recovery ud på en DVD, for det tilfælde, at din disk går i stykker.