Avatar billede DonSkoD Juniormester
30. november 2011 - 10:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Et par SQL spørgsmål

Hej

Jeg har et par spørgsmål ang. en SQL opgave.

1. Hvordan eksportere man info fra f.eks en table til en tekst-fil via en query? Det behøver ikke være nogen vild kommando - der må da bare være en eller simpel kommando noget i stil med (select * from kunder export to 'C:\temp\kunder.txt').

2. Er der nogen, som har nogle fif til et spørgsmål der hedder "Administrer brugerrettigheder - sikkerhed... helst med stored procedures".
Avatar billede DonSkoD Juniormester
30. november 2011 - 13:43 #3
Jeg brugte bcp til spg 1, og det ser ud til at virke fint.

Jeg arbejder stadig på at finde noget til spg 2.

Men smid et svar ;) så får du point
Avatar billede DonSkoD Juniormester
01. december 2011 - 10:41 #4
Har i evt. en stored procedure der opretter en ny bruger, og giver rettigheder til at køre "SELECT"-kommandoer?

Jeg tænkte noget i retning af:

create procedure nybruger
(
@brugernavn varchar(10)
)
as
begin
create login [@brugernavn] with password 'password' must_change, default_database=TestDB, check_expiration=on
create user [@brugernavn] for login [@brugernavn]
end

Der mangler selvfølgelig det med rettighederne, men selv før det kan gives er der et eller andet galt med kommandoen - den opretter en bruger der hedder @brugernavn >.<
Avatar billede DonSkoD Juniormester
15. december 2011 - 12:17 #5
lukkes