Avatar billede oxen Nybegynder
19. november 2011 - 09:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Linke til andet domæne indeholdende en variabel

Hovedtræk:
Forhandler implementerer link til min produktside indeholdende et Forhandeler nr. som variabel.

Tanken var denne linie på forhanndler.dk:

echo "http://produktside.dk/forhandler.php?User=".$ForhandlerNr.">Link til produkter</A>" ;

med variablen kommer ikke med ?

Any ideas??
Avatar billede danco Nybegynder
19. november 2011 - 09:36 #1
Der burde ikke være nogen problemer i at gøre det på den måde.

Hvis i vel og mærke er enige omkring at det er sådan man gør det.

Mit umiddelbare bud vil være at du oplever at linket kun er:
produktside.dk/forhandler.php?User=

I såfald er det fordi at den variabel du bruger: $forhandlerNr
er tom af en eller anden grund. Du kan evt poste koden der bør sætte variabelens værdi.
Avatar billede oxen Nybegynder
19. november 2011 - 13:13 #2
Du har fuldstændig ret :-)

Det virker nu.

Denne løsning kræver bare at forhandelernes webhoteller understøtter PHP, men det gør de fleste vel ?
Avatar billede leif Seniormester
20. november 2011 - 10:17 #3
Om de fleste understøtter PHP, det skal du da ikke regne med, da siden kan være lavet i andre programmeringssprog.

Men selvom du har lukket dette spørgsmål ved at give dig selv point, så er det vigtigste at I begge er enige om at der sendes variabler mellem i hinanden.
Avatar billede danco Nybegynder
20. november 2011 - 14:36 #4
Undskyld , men det er altså en smule underligt at jeg giver dig det rigtige svar og så vælger du at tage point selv.

Men det er nu fuldstændig ligemeget om forhandleren understøtter PHP da PHP afviklingen ligger din server. Så uanset om der er tale om ASP, JSP eller ren HTML så kan man godt sende parametre til din side via URL'en.