Avatar billede Schjerbeck1 Nybegynder
02. november 2011 - 18:04 Der er 3 kommentarer

Hvor begynder man?

Hej, tænkte om der var nogen der havde nogen gode forslag til hvor man begynder, når man skal lære at programmer hjemmesider?
bøger, tutorials, vidoer?

Tak for hjælpen :-)
Avatar billede irve Praktikant
02. november 2011 - 20:00 #1
Du kan altid kigge på html.dk
Men for mig handler mere om at lave noget hvor jeg løser problemerne hen af vejen - altså bruger f.eks. google hver gang jeg støder på et problem. Erfaring og løsninger hænger bedre fast (hos mig) end at læse en bog :-)
Har du tænkt over hvor avanceret de skal være ? Det kan være du opgså skal kigge lidt på om det skal være open source (php/mysql) eller Microsoft (ASP.Net og MS SQL/Access databaser).
Under alle omstændigheder er det godt at kende til HTML sproget :-)

Held og lykke.
Avatar billede pstidsen Novice
02. november 2011 - 21:27 #2
Du skal selvfølgelig lære html at kende. Jeg har basisprogrammeringsviden fra www.html.dk, men de siges den er fuld af fejl. Jeg vil nok anbefale www.w3schools.com hvis du kan engelsk.
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2011 - 22:08 #3
Html.dk helt klart en rigtig god tutorial hvor selv de dummeste kan være med :D