Avatar billede kennethv Nybegynder
24. oktober 2011 - 15:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Google Kalender API

Er der nogen der kan hjælpe mig med noget kode til hvordan man bruger Google Kalender API og hvordan man får det "ind" Delphi?
Avatar billede nca Juniormester
24. oktober 2011 - 16:14 #1
Jeg har for et par år siden lagt Google Map ind i Delphi.
Hvis ikke du får nogle brugbare forslag til kalenderintegrationen, kan jeg måske fikse noget ud fra den løsning.
Avatar billede kennethv Nybegynder
24. oktober 2011 - 16:47 #2
Det vil bare være super fedt. :)
Avatar billede nca Juniormester
24. oktober 2011 - 18:01 #3
Jeg ved ikke om dette er nok, men du kan da prøve:
Smid en TWebbrowser og en Knap på en form.
Jeg har oprettet en Google Kalender til denne test.
Tilføj denne procedure til knappens OnClick event.

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
var
  URL: String;
begin
  URL:='https://www.google.com/calendar/embed?src=sjr42v9d9hcmhobm0oi8v2i76c%40group.calendar.google.com&ctz=Europe/Amsterdam';
  Webbrowser1.Navigate(url);
end;
Avatar billede kennethv Nybegynder
24. oktober 2011 - 21:47 #4
Jeg tror du misforstår mit spørgsmål. Jeg er interesseret i at få adgang til min kalender og få fat i aftaler jeg har for derefter at vise dem i en memo med dato og indholdet af aftalen.

Noget med at logge sig ind med sin googlekonto og password og blive godkendt.

:)
Avatar billede arne_v Ekspert
24. oktober 2011 - 22:28 #5
http://code.google.com/apis/calendar/data/2.0/developers_guide.html

har dokumentatioonen for hvordan man bruger det API.

Det kan ogsaa kodes i Delphi.
Avatar billede kennethv Nybegynder
25. oktober 2011 - 08:41 #6
Og det er lige det. Jeg er ikke super skrap til Delphi, men vil gerne lære hvordan det skal gøres og havde håbet at der var nogen her der havde lavet noget tilsvarende, som man kunne lurer af, hvordan den ged skal barberes.

:)
Avatar billede nca Juniormester
25. oktober 2011 - 10:10 #7
Det var dog ærgeligt.
Jeg har fundet et eksempel på http://www.sync-components.com/, som ser ud til at være det, du ønsker at lave.
Det var dog ikke muligt for mig, at uploade nye aftaler i demoen.
Prisen er $99, så alt efter din timepris, kan det være et godt køb.
Avatar billede kennethv Nybegynder
25. oktober 2011 - 12:39 #8
Ja, den har jeg osse set.

Vil jo helst se om man kunn egøre det selv, når det nu på en eller anden måde ligger lige for snuden. ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
25. oktober 2011 - 18:36 #9
Det er vel HTTP baseret saa Indy TIdHTTP klassen burde kunne bruges.
Avatar billede kennethv Nybegynder
23. maj 2012 - 20:56 #10
Beklager det sene svar.

Er der ellers nogen der kunne komme med et bud?