Avatar billede jmarques Nybegynder
12. oktober 2011 - 19:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Rapport viser kun side 1 ?

Hej alle,

Når klikker på knappen i min formular der åbner rapporten, så åbner den kun side 1 ?

Hvis jeg exporterer rapporten til en PDF fil på skrivebordet, så er der ingen problemer. PDF filen viser alle sider ?

Knappen har følgende hændelsesprocedure (i editor):

Private Sub prtGS_Click()
On Error GoTo Err_prtGS_Click

    Dim stDocName As String

    stDocName = "GS-Rapport"
        DoCmd.OpenReport stDocName, acPreview, , "[Reference nummer]=""" & Me![Reference nummer] & """"

Exit_prtGS_Click:
    Exit Sub

Err_prtGS_Click:
    MsgBox Err.Description
    Resume Exit_prtGS_Click

End Sub

Er der nogen der kan gennemskue hvad jeg gør forkert. Jeg vil gerne kunne scrolle ned i rapport formen og se alle siderne.

NOTE: lad jer ikke forvirre af at formularen der åbnes hedder GS-rapport - min forgænger har valgt dette uhensigtsmæssige navn, beklager.

Mvh
Joachim
Avatar billede terry Ekspert
12. oktober 2011 - 21:03 #1
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb238032(v=office.12).aspx

The second parameter (whereCondition) is very likely juts selecting enough information to fill 1 page.

try
DoCmd.OpenReport stDocName, acPreview
Avatar billede terry Ekspert
12. oktober 2011 - 21:04 #2
.
Avatar billede jmarques Nybegynder
12. oktober 2011 - 21:49 #3
Thanks I will try it but it the parameter you suggest looks the same as the one that is there allready?

I am not very good at this editor....sorry.

Joachim
Avatar billede terry Ekspert
12. oktober 2011 - 22:00 #4
How do you export to PDF?
Avatar billede terry Ekspert
12. oktober 2011 - 22:08 #5
This parameter finds the records for a specific [Reference nummer]
"[Reference nummer]=""" & Me![Reference nummer] & """"

I'm guessing that when you export to PDF there is no parameter so all records are shown in the report
Avatar billede terry Ekspert
12. oktober 2011 - 22:11 #6
so changing the code to only

DoCmd.OpenReport stDocName, acPreview

this removes the paramter which will select all records
Avatar billede jmarques Nybegynder
19. oktober 2011 - 01:41 #7
Sorry for not for my late answer I have not been at work before now.

Ok Thanks I will try that.

Regarding PDF files I use an ikon tha is allready in the access software. You can also export as a xps with this button. Its located at the top frame. You can choose several aother buttons.
Avatar billede jmarques Nybegynder
23. november 2011 - 13:18 #8
Hov jeg glemte at vende tilbage til dit forslag undskyld.

Det virker men ikke helt efter hensigten desværre.

Med dit forslag har jeg mulighed for at se samtlige rapporter der er lavet, ved at klikke mig igennem på den lille pil i bunden af access.

Hvis jeg benytter den eksisterende kode (beskrevet ovenfor), viser den side 1 med tekst som den skal.

Hvis der er skrevet meget og der er brugt en side 2 så laver den og viser side 2 uden problemer men viser en blank side 2 ?

Tror det må være noget med formatteringen.

Mvh
Joachim
Avatar billede terry Ekspert
21. december 2011 - 19:05 #9
"Tror det må være noget med formatteringen.
very likely