Avatar billede Jureco Novice
07. oktober 2011 - 16:46 Der er 7 kommentarer

At løfte en file fra Outlook til en fast mappe

Hej derude..

Er der nogle der ved hvordan man automatisk kan løfte vedhæftede filer af mails og ligge dem over i mapper på f.eks. skrivebordet.

Mailprogrammet er Outlook

Hilsen
Martin
Avatar billede supertekst Ekspert
07. oktober 2011 - 17:35 #1
Via VBA kan dette lade sig gøre.

og så velkommen til Eksperten...
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. oktober 2011 - 19:48 #2
Avatar billede Jureco Novice
15. oktober 2011 - 17:53 #3
Tak begge.. for nogle kompetente og hurtige svar...
Avatar billede Jureco Novice
20. oktober 2011 - 12:11 #4
Okay vi prøver lige igen...

Jeg har en mailadresse, som modtager en mail med en pdf file / jpg / bmp /tif file. Denne skal sendes til en drupbox mappe. Rutinen skal hele tiden overvåge mailboxen og behandle de mails der kommer ind. Derudover skal de behandlede mails, sendes til mappe der ligger i den første der hedder "behandlede mails". Altså den første mappe i outlook hedder f.eks. victor og når man åbner victor, kan man se den næste der hedder behandlede mails...

Jeg har forsøgt at kikke på ovenstående links i denne tråd, men det har ikke givet resultat. håber jeg kan få noget hjælp...

Hilsen
Martin

tlf 2667 2904
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. oktober 2011 - 12:46 #5
I stedet for at bruge outlook, kunne du så ikke kigge på en service, som bedre kan overvåge en indbakke osv.
Avatar billede Jureco Novice
20. oktober 2011 - 13:03 #6
Om du får 30 eller 150 point er lige meget... har ikke rigtig forstået det pointsystem.

Det er korrekt at vi skal arkivere de mails der kommer ind og hvor der er løftet de vedhæftede filer af. Det er også korrekt at de vedhæftede filer sende til en mappe som tilfældigt vis hænger sammen med dropbox.
Avatar billede supertekst Ekspert
20. oktober 2011 - 12:56 #7
"Denne skal sendes til en Dropbox mappe" - d.v.s både til denne og til en mappe i Outlook - korrekt forstået?

Mailboksen kan overvåges via en VBA program, der tester mailboksen efter et bestemt tidsinterval.

Er det opgaven for 30 p?