Avatar billede flemche Nybegynder
03. oktober 2011 - 14:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fjerne man .pst fejlmeddelse.

Hejsa

Jeg har nogle outlook klienter 2007 som når de starter op kommer med en fejlmeddelse om at de ikke kan finde deres .pst fil.

Problemet er opstået efter at brugeren har fået ny maskine og samtidig fik opgraderet fra 2003 til 2007.

Vi bruger ikke lokal backup, men har engang gjort det, så det er nok en opsætning fra gammel tid.

Hvad kan jeg gøre for at slippe af med denne meddelse.

På forhånd TAK.

/Lemche
Avatar billede ptj_11 Forsker
03. oktober 2011 - 15:04 #1
Det lyder som om, at din brugers opsætning er sat til at køre i cached tilstand. Prøv at kigge på indstillingerne for kontoen.
/ptj_11
Avatar billede flemche Nybegynder
03. oktober 2011 - 15:22 #2
Den står til "Casched Exchange Mode => Download Full Items" hvis det er det du mener.

Jeg er desværre ikke en haj til Outlook og Exchange.

/Lemche
Avatar billede ptj_11 Forsker
03. oktober 2011 - 15:27 #3
Hvis din bruger arbejder på en stationær maskine, så er der ingen umiddelbar god grund til at køre i cached tilstand. Prøv at slå funktionen fra, og se, om ikke det kan løse problemet.
/ptj_11
Avatar billede helt83 Nybegynder
03. oktober 2011 - 15:41 #4
Hvis i køre exchange, kan du prøve at give dem en ny profil.

Under kontrol panel - post - Vis profiler - tilføj

lad være med at slette den gamle før den nye køre som den skal, du kan eventuelt marker Spørg efter den profil, der skal bruges.

Nå det så virker som det skal vælger du Brug altid denne profil at vælger den der virker.

mvh
helt83
Avatar billede Wally73 Mester
03. oktober 2011 - 17:40 #5
Cached mode laver en .ost fil ikke en .pst fil.

Formentligt har nogle brugere haft arkivering slået til og det er så den .pst fil der ikke kan findes.
Enhver .pst fil (f.eks. en tom) med samme navn og uden kryptering kan så smides ind i mappen, hvor Outlook mener den ikke kan finde filen.
Avatar billede ptj_11 Forsker
03. oktober 2011 - 19:14 #6
#5--> Den vej rundt gik mine tanker ikke lige, men godt tænkt. Det er nok det bedsste bud.
/ptj_11
Avatar billede flemche Nybegynder
06. april 2012 - 15:53 #7
Hej Wally73

Beklager det sene svar men jeg fik så meget andet at se til at dette blev nedprioriteret.

Det er rigtigt brugerne har haft en .pst fil før og at jeg ved at oprette en ny kan slippe af med problemet.

jeg havde dog håbet på at jeg inde i klienten kunne disable denne funktion.

Hvis du svare på denne kommentar sende jeg point i din retning.

Takker til alle for indlæg.

/Lemche
Avatar billede flemche Nybegynder
22. juli 2012 - 11:49 #8
Jeg har ikke hørt noget fra Wally73 så jeg lukker den bare.

/Lemche