Avatar billede Slettet bruger
29. september 2011 - 09:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Thunderbird: Importer gamle e-mails

Hej alle eksperter

I Thunderbird 7.0 er jeg fint i stand til at modtage nye meddelelser fra mine mailkonti, som jeg kobler på. Det drejer sig om en Gmail- og en Hotmail-konto.
Det er dog ikke lykkedes mig at hente / importere alle andre e-mails derfra, så de kan læses i Thunderbird. Særligt i Gmail har jeg mange e-mails i arkiv-mappen og desuden mange emails i indbakken også, som heller ikke kommer over - ulæste eller ej.

Det virker til, at Thunderbird starter på en frisk og kun modtager alt det, der bliver sendt til mig fra dette tidspunkt og frem. Alt gammelt bliver overset, og så skal jeg alligevel til at logge ind på forskellige konti på nettet, når jeg leder efter noget.

Nogen løsninger til dette?
Avatar billede SnowmanDK Nybegynder
29. september 2011 - 22:44 #1
Hmm...
Jeg testede lige ved at gøre følgende:

Flyttede ALLE mine mails på min gmail account over i dens indbakke.
Thunderbird sat op til at bruge IMAP.

Så snart jeg gemte min konto på Thunderbird, så trak den alle mine mails ind.

Mit gæt er at du sætter den op til POP3... Så gemmes mails som standard kun ét sted... ENTEN i gmail web klienten ELLER på din klient.
Med IMAP kan mails gemmes flere steder...
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2011 - 22:54 #2
Thunderbird er sat op til forbindelse via en POP-mailserver til Gmail. Hvordan ændrer jeg dette? I kontoindstillinger er servertypen ikke et tekstfelt, der kan ændres i.
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2011 - 22:54 #3
PS: De mails, jeg får i Gmail, bliver gemt i Gmail, selvom de også vises (og gemmes?) i Thunderbird.
Avatar billede SnowmanDK Nybegynder
29. september 2011 - 23:32 #4
Problemet med at den "sidder fast" i POP3 har jeg også på mine andre adresser... Jeg ville nemlig ændre dem til IMAP...

Det ser ud til at der kun er én måde, som desværre er lidt bøvlet.
Se instrukserne på denne side:
http://kb.mozillazine.org/Convert_a_POP_account_to_a_IMAP_account
Avatar billede SnowmanDK Nybegynder
30. september 2011 - 00:16 #5
Jeg kan sige at jeg har fulgt instrukserne fra det link jeg gav i forrige besked og det virker glimrende :)
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2011 - 10:33 #6
Tak. Læg et svar.
Avatar billede SnowmanDK Nybegynder
17. oktober 2011 - 16:52 #7
Problemet med at den "sidder fast" i POP3 har jeg også på mine andre adresser... Jeg ville nemlig ændre dem til IMAP...

Det ser ud til at der kun er én måde, som desværre er lidt bøvlet.
Se instrukserne på denne side:

http://kb.mozillazine.org/Convert_a_POP_account_to_a_IMAP_account

Jeg kan sige at jeg har fulgt instrukserne fra det link jeg gav i forrige besked og det virker glimrende :)
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2011 - 00:55 #8
Tak tak. Det er hørt.