Avatar billede f2f4 Novice
12. september 2011 - 01:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

MS Sql Server 2008 Express

Findes dette program og kender I en god side hvorfra man kan få lidt hjælp til at bruge MS Sql Server 2008 Express, ... for dette program findes vel!?

Har webhotel hos Surftown og tidligere (fra flere år siden!) med success brugt MS Sql Server 2005 Express. Nu da jeg skal igang igen for jeg noget versions fnidder idet Surftown nu vist er gået over til 2008.

Jeg prøver så at finde noget "MS Sql Server 2008 Express" noget, men det er somom det ikke er så nemt som "MS Sql Server 2005 Express"! Kan det passe eller er det bare mig?

Denne side beskriver meget godt nogle af mine problemer: http://goneale.com/2009/05/24/cant-install-microsoft-sql-server-2008-management-studio-express/ ... men det er somom jeg ikke har helt hul igennem endnu.

Kender nogle nogle gode vejledninger til at få hul igennem til en korrekt installation!?

Min pc: Windows 7, 64 bit! Bruger Visual Studio 2008.

Tak for evt. hjælp!
Avatar billede arne_v Ekspert
12. september 2011 - 01:13 #1
Avatar billede arne_v Ekspert
12. september 2011 - 01:13 #2
Avatar billede arne_v Ekspert
12. september 2011 - 01:14 #3
Manualen er paa nettet og kan downloades.
Avatar billede f2f4 Novice
12. september 2011 - 22:01 #4
Super Arne, tak ...

Det virker ikke med '(ikke R2)' hvilket var den jueg havde kæmpet med, men ... http://www.microsoft.com/sqlserver/en/us/editions/express.aspx ... så lykkedesdet :-)

Den side var filme svær at finde, men ok det havde nok hjulpet hvis jeg kendte der rigtigt navn!

Det virker, men en lille detalje: Jeg kan se samtlige databaser på serveren, dog uden adgang. Det gør treeviewet meget stort, burde man ikke kunne logge på så man kun ser sine egne 'databaser'!?

Jeg har prøvet med flere varianter af 'servernavn/databasenavn' men uden held. Angiver jeg mit eget databasenavn under 'connect til database' virker det men jeg kan stadig se dem alle (treeviewet er stort)!

Nå men det kan jeg nok leve med!

Tak for hjælpe, giv et svar!
Avatar billede arne_v Ekspert
12. september 2011 - 23:40 #5
Jeg kender ikke nogen maade at begraense det view paa (men jeg er dog heller ikke specielt kyndig udi det).

Og et svar fra mig.