Avatar billede Johansen73 Nybegynder
04. september 2011 - 10:09 Der er 10 kommentarer

Dørklokke system til børnehave

Hej alle

vi har for nyligt fået bygget en ny børnehave i byen.

her er der 2 toilet afdelinger med hver 3 båse. problemet er at det er så store forhold at pædagogerne ikke altid kan høre hvis en af de små mangler hjælp.

Så vi leder efter et low tech dørklokke system der kan håndtere følgende.

6 separate dørtryk der kan kobles op til 2 dørklokker (Som option gerne en ekstra bærbar dørklokke til udendørs brug)

Systemet skal kunne sættes op således at dørtrykkene kan adskilles i 2 grupper (Forskelligt ringesignal)

det skal helst være trådløs kommunikation.

er der nogen der kender til produkter der kan dette eller nogen der ka skræddersy en løsning. dog uden at det tømmer hele kommunekassen.

måske nogen der har erfaringer fra lignende situationer.
Avatar billede rome Nybegynder
04. september 2011 - 11:18 #1
Søg evt. på enocean det er trådløse tryk uden batterier.
Der kan laves noget der passer til det i ønsker.

Ellers skriv så hjælper jeg gerne med at finde noget
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
04. september 2011 - 11:38 #2
Ja det er helt super til børnehaver med det system. de har det også oppe i min datters børnehave da de har samme problem med at de ikke kan høre børnene når de sider der.

jeg ved dog ikke lige hvor de har deres løsning fra men det kan jo undersøges :o)
Avatar billede finb Ekspert
04. september 2011 - 11:42 #3
I kan nå langt med helt almindelige, billige trådløse dørklokker, hvis I indstiller flere sendere på samme frekvens.

Ungerne opdager hurtigt, at de kan lege med lyden og "fjernstyre" hjælperne - man kan indsætte en dims, der sikrer X sekunder mellem hvert tryk.
Avatar billede store-morten Ekspert
04. september 2011 - 12:10 #4
Hvis man er lidt fingersnild, kan man nøjes med to sæt fra "Silvan".

Jeg tænker: Monter trykket under loft, montér snor system til hver af de 3 båse, alá sygehus snoretræk for hjælp.

Så spares der også udgift til batteri-skift.
Avatar billede Johansen73 Nybegynder
04. september 2011 - 12:33 #5
Kan du give mig navnet på børnehaven, så kan vi evt. selv tage fat i dem og spørge-
Avatar billede Johansen73 Nybegynder
04. september 2011 - 12:34 #6
Hvis du har et konkret setup i tankerne så hører jeg gerne om det.
Avatar billede store-morten Ekspert
04. september 2011 - 14:08 #7
Simpel tegning i Excel 2010:
http://gupl.dk/64910/
Avatar billede Johansen73 Nybegynder
04. september 2011 - 15:15 #8
Tror måske snore trækket bliver for meget mekanik, men tak for input.

@Rome. Kunne du hjælpe?
Avatar billede rome Nybegynder
04. september 2011 - 15:29 #9
Ja kan jeg da, jeg skriver lige en PM
Avatar billede finb Ekspert
05. september 2011 - 09:40 #10
Hvor stor erstatning fik I fra arkitekterne, der ikke har gennemtænkt det ?