Avatar billede soreniversholt Nybegynder
04. september 2011 - 01:13 Der er 14 kommentarer

Facebook comments boks - hvordan fjernes overflødig margin i bunden?

Hej eksperter,

Jeg har lidt problemer med Facebook comments boks på min side.

Hvis i kigger på min side, kan i se hvordan der er stor margin under boksen. Min side kan ses på nedenstående link:

http://www.bolbrobadminton.dk/2011/08/27/bolbro-obk/

Er der nogen der har en løsning på dette problem?

Mange hilsner
Søren Iversholt
Avatar billede vagnk Juniormester
04. september 2011 - 07:46 #1
Er det en template du selv har lavet? Foreløbig kan jeg se at der mangler afslutning på nogle <DIV>.

Eksempel:
Du har en <div class="kampinfo-sidebar"> og inden i den har du en anden <div class="kampinfo-sidebar"> før den første er afsluttet. Ikke fordi det er forbudt, men det ser mystisk ud.
Avatar billede soreniversholt Nybegynder
04. september 2011 - 10:55 #2
Ja, det er en template jeg selv har lavet. Nu har jeg hvert fald lige set koden igennem, og det bør ikke være et problem længere. Men det løser ikke mit problem med Facebook kommentar boksen.
Avatar billede vagnk Juniormester
04. september 2011 - 11:44 #3
Nu har du orden på dine divs.

Jeg kan se at du to gange har denne konstruktion:

<div id="fb-root">
</div>
<script src="htt ...
<fb:comments href="htt...

Er du sikker på at afslutningen af <div id="fb-root"> med </div> skal være inden du eksekverer script og xml?

Hvis det er korrekt har jeg ikke andet svar end at det må komme fra FB. Men du kan da prøve at eksperimentere med "num_posts="3" width="550" samt height="??" i <fb:comments...
Avatar billede vagnk Juniormester
04. september 2011 - 11:57 #4
Ups!
Måske skal du kigge på #fb-root i den relevante CSS-fil
Avatar billede soreniversholt Nybegynder
04. september 2011 - 12:04 #5
Det kan godt være jeg spørger dumt, men hvilken CSS fil? Har jeg adgang til denne CSS?
Avatar billede vagnk Juniormester
04. september 2011 - 12:22 #6
Linje 7 i din kildekode som den kommer på nettet indeholder en CSS-fil -
<link rel="stylesheet" type="text/css" media="all" href="http://www.bolbrobadminton.dk/wp-content/themes/twentyten/style.css[/i]

Jeg mener WP giver mulighed for at gennemse stylesheets ellers må du finde den i mapperne. Under #fb-root skal du kigge efter en height:??

Det er ikke givet du finder noget i den angivne fil. CSS kan osse ligge indlejret i HTML kode.

Jeg ville nu prøve de andre af min hints først.
Avatar billede soreniversholt Nybegynder
04. september 2011 - 13:51 #7
Det har desværre ikke hjulpet, men du skal have tak for hjælpen alligevel.
Avatar billede olebole Juniormester
04. september 2011 - 15:04 #8
<ole>

iframe'en, der implementeres af fb:comments, er sat til en højde på 200px - og det passer jo fint med al den ekstra luft  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
04. september 2011 - 15:08 #9
vagnk >> Jeg tror, du glemte at ophæve noget kursiv. Det er E (eller koderne bag) ikke begavet nok til at håndtere  :o|

Jeg prøver lige med et BB-lukketag her [/i]- så håber jeg, det virker  =)
Avatar billede olebole Juniormester
04. september 2011 - 15:09 #10
Hmmm ... Ét starttag og to sluttags[/i] ... virker det så?
Avatar billede olebole Juniormester
04. september 2011 - 15:10 #11
Mission dropped!  :D
Avatar billede soreniversholt Nybegynder
04. september 2011 - 15:30 #12
Er det muligt at ændre height på iframe?
Avatar billede olebole Juniormester
04. september 2011 - 15:42 #13
Have no idea! Iframe'en kommer fra Facebook, men om du har mulighed for at ændre på koden fra FB, ved jeg ikke
Avatar billede vagnk Juniormester
05. september 2011 - 10:05 #14
[/i]#soreniversholdt #7
Vi kan se mange ting herinde, men ikke alt. Det er ikke nok bare at skrive at det "Det har desværre ikke hjulpet".

Er resultatet ens uanset om du skriver

<div id="fb-root">
</div>
<script src="htt ...
<fb:comments href="htt...

eller

<div id="fb-root">
<script src="htt ...
<fb:comments href="htt...
</div>

?

Har du fundet definitionen af stylesheet-id "#fb-root"?

Jeg kan se du har nedlagt siden med "2011/08/27/bolbro-obk/" men har en anden side med "2011/08/26/bolbro-obk/". Er der noget i vejen med den sidste?

olebole og andre
Jeg havde et korrekt afslutningstag i mit indlæg #6, men det ser ud som om Eksperten tolker det forkert fordi det kommer efter et href som bliver afkortet. Jeg har osse prøvet at snyde (beg. af dette), men det virker ikke, så det må vi vist leve med resten af denne tråd.